Atraktivní Praha předběhla Hannover

Před veletrhem Agritechnica si společnost Kverneland Group vybrala k prezentaci svých novinek Českou republiku. Při výběru místa sehrálo důležitou roli nejen to, že naše republika s atraktivní Prahou leží v srdci Evropy, ale i to, že berounská společnost Kverneland Group Czech má s organizováním obdobných polních akcí veliké zkušenosti. Dvoudenní Agritechniky Previews se zúčastnilo na sto novinářů ze 24 evropských zemí, kteří se mohli s předstihem seznámit s novou technikou a systémy, které budou široké zemědělské veřejnosti představeny na podzim v Hannoveru.

Kverneland i sesterská značka Vicon přicházejí s řadou inovací u strojů pro přípravu půdy a setí, sklizeň pícnin i aplikaci hnojiv a pesticidů včetně systémů precizního zemědělství. Praktické ukázce strojů na pozemcích ZOS Kačina předcházela tisková konference v pražském hotelu International, kterou zahájil nový prezident Kvernelad Group Dai Watanabe. Ten má rozsáhlé zkušenosti s rozvojem mnoha průmyslových zařízení Kubota Group na celém světě a oranžový dres Kuboty převlékl za červený teprve koncem minulého roku.

Kverneland Group patří pod nadnárodní společnost Kubota Corporation, přitom si na ní zachovává absolutní nezávislost. Se silným japonským partnerem za zády investuje značné finanční prostředky především do vývoje nových technologií a výrobních závodů. Snad největší množství peněz plyne do elektronických ovládacích systémů v návaznosti na precizní zemědělství. O kvalitě strojů Kverneland svědčí i to, že je nedodává jen do vlastní distribuční sítě, ale v jiných barvách také ostatním světovým výrobcům, například koncernům AGCO či Same Deutz Fahr Group, ale také společnosti John Deere.

Kubota s ročním obratem 11 miliard eur a s téměř 36 tisíci pracovníků je pro společnost Kverneland Group silným strategickým partnerem. Tato stabilní korporace s dlouhou tradicí má velice silné postavení na mnoha trzích, zejména v Asii a v Severní Americe. A právě na tyto trhy by měla expandovat i technika Kverneland v oranžové barvě Kuboty. První výsledky jsou zcela přesvědčivé: v Americe během dvou let, kdy se technika Kverneland prodává v obchodní síti a barvách značky Kubota, se například podíl žacích strojů přehoupnul na trhu přes deset procent. Naopak v evropské obchodní síti společnosti Kverneland by se měla zase výrazně prosadit traktorová technika Kubota. A ještě jedna zajímavost: na některých vybraných trzích, zejména Francie, Německa, Polska a Španělska, se už dnes nabízejí za traktory Kubota stroje Kverneland v oranžové barvě.*

Více naleznete v Zemědělci č. 36.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *