Britský „švýcarák“ zemědělstvím nekončí

Že jsou traktory JCB Fastrac známé svou univerzálností a nikdy nekončícím spektrem využití, již dávno víme, a proto nebude od věci si přiblížit oblasti, ve kterých opravdu vynikají, a to především díky svým charakteristickým prvkům.

Základ úspěchu

Aby mohly v nezemědělské oblasti traktory konkurovat nezemědělským strojům, musí se jim v mnoha směrech vyrovnat. Jedná se především o rychlost, spotřebu paliva, ale také manévrovatelnost a komfort. A právě tyto požadavky splňují traktory Fastrac série 4000 na jedničku. Díky šestiválcovému 6,6-litrovému turbomotoru AGCO/SISU splňujícímu emisní normy Tier 4 Final / EURO IV s pomocí SCR systému bez provozně nákladného filtru pevných částic a s technologií Clean combustion (čisté spalování), plynulé dvourozsáhlé CVT převodovce umožňující pojezdovou rychlost až 60 km/h a plně hydropneumatickému odpružení obou náprav s automatickým vyrovnáváním, dosahují traktory Fastrac vysoké rychlosti s nízkou spotřebou a při maximálním pohodlí obsluhy. Řízení obou náprav s pěti okamžitě volitelnými režimy řízení, jako je řízení přední či obou náprav, krabí chod, režim držení stopy a režim zpoždění, už jen dokreslují obrázek naprosto fenomenálního stroje, který v nezemědělské sféře hravě strčí do kapsy běžné komunální a nezemědělské stroje.

Údržba silnic? Hračka

 Pod pojmem údržba silnic si každý umí představit spoustu činností, ale mezi ty nejdůležitější patří určitě údržba zeleně podél cest, mulčování a sekání příkopů, svahů, ořezávání větví a keřů, ale také vyhrnování a odklízení sněhu a rozmetání posypového materiálu. A ve všech těchto vyjmenovaných a i mnoha dalších oblastech mohou traktory Fastrac směle konkurovat komukoliv.

Možnost zadní i přední vývodové hřídele s jmenovitým výkonem až 195 koní a otáčkami 540/1000 s možností ECO režimu (540E/1000E) a téměř 90 % přenosu hnací síly na vývodovou hřídel díky unikátní konstrukci je opět dosahováno maximálního výkonu při minimální spotřebě paliva. Volitelné vybočení přední hnací hřídele mimo osu pro nestandardní adaptéry je také možné. Samozřejmostí je možnost až dvou dvojčinných hydraulických okruhů vpředu nebo až pět dvojčinných okruhů vzadu a Power-Beyond Load Sensing či Priority Flow (prioritní průtok) pro náročné uživatele.

V kombinaci s uchycením do předních ramen nebo na čelní DIN desku, do zadních ramen, možnost agregace na speciální rampu za kabinu či přípravy pro čelní nakladač a široké spektrum závěsů – krátké a dlouhé ližiny, výškově stavitelný závěs, spodní závěs, nucené řízení, atd. – neexistuje možnost, že by traktor Fastrac nenašel využití!

Do lesa. Kamkoliv. Není problém.

 Na své si v případě traktoru Fastrac přijdou i lesní hospodáři. I stavební firmy. Vlastně kdokoliv. Chcete do předních ramen naviják? Není problém. Chcete na rampu za kabinu hydraulickou ruku pro manipulaci s kulatinou? Není problém. Potřebujete dostat stavební materiál tam, kam se běžné nákladní auto nedostane? Není problém. Potřebujete silniční pneu? Není problém. Fastrac umí vše, zařídí vše, udělá vše. Stačí ho mít!

 

Ing. Josef Vysoký

produktový manažer JCB

Foto archiv Pekass

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *