Čtyřkolky na práci

Čtyřkolky jsou zajímavá vozidla. Ač mají svůj původ v motocyklech, mnohdy se od nich dosti odlišují a svojí konstrukcí se více přibližují malým vozidlům. Jejich převažující použití je mimosilniční, tedy v terénu, na polních a lesních cestách. A to jak pro zábavu, tak na práci. V tomto článku se budeme věnovat čtyřkolkám pracovním.

Jedním z jejich prodejců je i firma MTT Brno (Moto Tuning Technika), která na náš trh dodává produkty čínského výrobce CF Moto a Linhai. Čínské produkty nebývají vždy symbolem pro kvalitu, ale u těchto čtyřkolek to neplatí. Kdo si je mohl prohlédnout například na výstavě Naše pole v Nabočanech, musel uznat, že co do vizáže a konstrukčního řešení nevypadají vůbec špatně a v kombinaci s příznivými cenami těchto produktů se jistě jedná o zajímavé stroje.

Společnost MTT nabízí širokou plejádu čtyřkolek v různém provedení. V tomto článku se  budeme věnovat jen některým modelům, které mají uplatnění v zemědělství a komunálním sektoru.

 Silný jako Gladiátor

 Klasickou, pro práci upravenou čtyřkolku od firmy CF Moto, představuje Gladiator X520 EFI. Pohání ji půllitrový čtyřtaktní zážehový jednoválec SOHC o maximálním výkonu 28 kW (38 k), který je vybaven čtyřventilovou technikou rozvodu. Tento motor  si v CF Moto sami vyrábějí, přičemž používají vstřikovací a zapalovací systém Bosch. Pohon na všechna čtyři kola (s možností odpojení přední nápravy) je veden přes variátor, za nímž je převodovka se dvěma stupni vpřed a jedním vzad. Nechybí ani 100% uzávěrka předního diferenciálu. Všechna kola jsou odpružena vinutými pružinami s kapalinovými tlumiči a brzděna pomocí hydraulicky ovládaných suchých kotoučových brzd. Řízení kol přední nápravy může být doplněno o elektrický posilovač. Pro práci v terénu nechybí přední naviják a zadní tažné zařízení s kulovým spojením a elektrickou zásuvkou pro osvětlení přípojného vozidla. Bez zajímavosti není výrobcem poskytovaná tříletá záruka.

 V provedení UTV

 Z výše popisovaného modelu Gladiator X520 vychází provedení UTV Gladitor 550 EFI. Používá shodný motor i obdobné převodové ústrojí, avšak jak označení UTV (Utility Task Vehicle) napovídá, konstrukčně jde o vozidlo se dvěma sedadly, řízením pomocí volantu a vzadu umístěnou korbou pro přepravu nákladu. Gladiator 550 má navíc plastovou střechu a může mít i ochranné čelní plexisklo. Ani u této čtyřkolky nechybí vpředu místěný naviják a vzadu montované tažné zařízení. Použita jsou kola s větším průměrem disku (14“ místo 12“).

Ještě o něco lepší užitné parametry má provedení UTV 830 EX EFI, které je obdobou výše popisovaného modelu, avšak snese o něco vyšší zatížení.*

Více informací v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *