Den se nesl ve slavnostním rázu

Hned několik událostí dodalo slavnostní ráz Dni otevřených dveří, který ve svém obchodním a servisním středisku ve Žďáru nad Sázavou uspořádala v polovině listopadu společnost P & L. Poprvé se v České republice představil traktor Kioti DK754C a za účasti starosty města Mgr. Jaromíra Brychty došlo k předání a křtu nového traktoru Kioti CK22HST včetně potřebných adaptérů firmě STAKO, která se celoročně stará o údržbu a čištění komunikací města Žďáru nad Sázavou.

Zahájení akce se ujal ředitel samostatné komunální divize společnosti P & L Ing. Jaroslav Šimon. „Obchodní a servisní středisko ve Žďáru nad Sázavou se začalo budovat v roce 1997 a jeho rekonstrukce trvala tři roky. Sloužilo především k servisu zemědělské techniky a vozidel Iveco. Komunální technice se naše společnost věnuje necelé dva roky, ale vytvořené zázemí je k dispozici samozřejmě i pro ni. Proto jsme se rozhodli uspořádat v jeho prostorách Den otevřených dveří zaměřený pouze na techniku vhodnou pro komunální využití. Kromě průřezu nabízeného sortimentu reprezentovaném například značkami Tuchel s nabídkou sněhových radlic a zametacích kartáčů, Eco Technologies s komunálními rozmetadly a vysavači trávy, špičkovými italskými mulčovači m.e.a.t. nebo příkopovými rameny Marolin se mohou návštěvníci seznámit především s produkty jihokorejské značky Kioti. Jde o vyspělou firmu pravidelně investující do vývoje a servisu, která ročně vyrábí zhruba 15 000 traktorů s výkonem od 21 do 90 koní a společnost P & L má pro tyto traktory v České republice exkluzivní zastoupení. Jeden z modelů si zde právě dnes odbývá svoji českou premiéru.“
Poprvé v České republice
Pro využití v zemědělství, lesnictví, komunální sféře, ovocných školkách, vinicích nebo zahradnictví jsou určeny traktory Kioti řady DK. Vyrábějí se v několika modelech s označením DK451 (45 koní), DK551 (55 k), DK753 (75 k) a DK903 (90 k). Nejvýkonnější model DK 903 by se v České republice měl objevit v příštím roce. Všechny uvedené modely splňují homologaci EEC. Narozdíl od traktorů Kioti řad CK a EX, které jsou až do výkonu motoru 50 koní vybaveny hydrostatickým systémem pojezdu, mají traktory DK mechanický pohon 4 x 4 s plně synchronizovanou převodovkou umožňující řazení 12 rychlostí vpřed a 12 vzad. Obecně jde o spolehlivé snadno ovladatelné traktory s možností využití široké nabídky příslušenství. Lze jmenovat například čelní nakladač, paletizační vidle, podkopové rameno nebo adaptéry na zimní údržbu komunikací.
Od výše uvedených modelů řady DK se poprvé představený traktor DK754C, který zakoupila společnost LUPOFYT z Chrášťan působící nedaleko Rakovníka, liší zvýšením výkonu motoru, rozměry a rozšířenou výbavou. Pohonnou jednotkou je turbodieselový čtyřválcový vodou chlazený motor o výkonu 75 koní při 2600 ot/min. Disponuje palivovou nádrží o kapacitě 100 litrů. Převodovka je využita mechanická s možností řazení 16/16. Pohon s možností uzávěrky diferenciálu je řešen jako 4 x 4. Stroj má hmotnost 3331 kg při rozměrech 4142 mm (délka), 1854 mm (šířka), 2876 (výška) a rozvoru 2142 mm. Vystavený traktor bude pracovat ve chmelnicích, ale je možné i jeho nasazení v komunální sféře (lze jej dovybavit předním vývodovým hřídelem, čelním hydraulickým závěsem kategorie 2 nebo travními pneumatikami).
Na zimu s novým chodníkovým setem
Výhodnou nabídku nové komunální linky určené na úklid komunikací se rozhodla využít firma Ing. Josef Pitka-STAKO, která již téměř 20 let pečuje celoročně o komunikace ve Žďáru nad Sázavou.
Základem linky, v jejímž rámci je dodáván soubor strojů řešících celoroční údržbu chodníků, cest i dalších veřejných ploch, je malotraktor Kioti CK22HST s hydrostatickým pojezdem. K jeho výbavě patří čelní sněhová radlice Tuchel LS-K 120, rozmetadlo posypových materiálů Eco Technologies a čelní zametací kartáč Tuchel Simplex (záběr 120 až 150 cm). Základem uvedené komunální linky jsou její optimální rozměry, které jsou v souladu se stavební normou pro konstrukci chodníků. Pohotovostní hmotnost soupravy nepřesahuje 1,2 tuny včetně příslušenství potřebného pro úklid se zámkovou dlažbou. Univerzální souprava sloužící svým uživatelům po dobu celého roku se vyznačuje nízkou průměrnou spotřebou pohonných hmot, ta dosahuje 4,7 l/h. Linku může obsluhovat řidič vlastnící pouze řidičský průkaz skupiny B.
Traktor lze agregovat též s adaptéry pro údržbu zelených ploch. K dispozici je například čelní sečení Muratori MR 135 s možností přestavby pro mulčování a sběrný koš Gras Vampir GV1 – 600 H.

Roman Paleček

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *