Inovace v oblasti motorů i výbavy

Kompletní přehlídku traktorů všech výkonových tříd v různém provedení a též sklizňové techniky německé firmy Fendt připravil na Techagru dovozce této techniky do ČR, společnost Agromex s. r. o. Traktory Fendt jsou známé svou širokou úrovní výbavy, která je pro tento rok opět širší. A zajímavé je oživení zájmu o speciální traktory Fendt 200 V/F/P pro práci ve vinicích, sadech, chmelnicích či sklenících.

Bylo to patrné již na okraji expozice, kde byly tyto traktory vystaveny spolu s agregovaným (rovněž speciálním) nářadím. To může být připojeno v čelním či v zadním tříbodovém závěsu anebo také v mezinápravovém prostoru.

To byl případ i řešení pro údržbu příkmenného pásu firmy Boisselet, připojeného v prostoru mezi nápravami traktoru Fendt 209 V Vario. Správné vedení kypřiče je zajištěno pomocí středového sloupku, který umožňuje jeho spouštění a zvedání z pracovní polohy. Kypřič je možné i zasouvat či vysouvat a zároveň nastavovat konstantní přítlak.

Model Fendt 211 F Vario se střední šířkou byl v předním a zadním tříbodovém závěsu osazen dvojicí mulčovačů značky Humus. Představoval vhodnou soupravu pro údržbu sadů. Speciálem pro sady a chmelnice byl traktor Fendt 210 P, určený pro práci v řádcích o šířce od 2,2 do 5 m.

Standardní model Fendt 211 Vario byl vystaven se středovým dvourotorovým shrnovačem Fella TS 671.

Stálým magnetem je kabina VisioPlus u traktorů sérií 500 Vario a 700 Vario, poskytující volný výhled nahoru díky zaoblenému prosklenému přechodu čelního skla do střechy. Série 800 Vario se blýskla nejvýkonnějším modelem 828 Vario TMS v lakování černou barvou se stříbrným krytem výfuku, nasávacími mřížkami kapoty motoru a pracovními halogenovými světlomety.

Zajímavý byl i největší traktor Fendt 939 Vario. Jednalo se o první traktor této značky, který splňoval emisní limity normy Stupeň IV. Šestiválcový motor Deutz se zdvihovým objemem 7,8 l využívá systému elektronicky řízeného vstřikování Common Rail s tlakem 2000 barů, aby bylo zaručeno jemné rozprášení paliva ve spalovacím prostoru.

Dostatek kyslíku pro úplné spálení paliva dodává dvojice turbodmychadel, doplněných přídavným mezichladičem nasávaného vzduchu. S tím souvisí i výkonnější chladicí systém s plně automatickým reverzním ventilátorem. Spaliny jsou upravovány kombinací systému SCR a pasivního filtru pevných částic; motor má také malou verzi recirkulace spalin AGRex. Nasávací a výstupní mřížky v kapotě doznaly změn pro lepší proudění chladicího vzduchu.

Na traktoru byl nainstalován i systém VarioGrip pro centrální regulaci tlaku vzduchu v pneumatikách. Součástí výbavy byla GPS navigace a otočné řízení.

Na samostatném stanovišti byly prezentovány nové hydraulické spojky Fendt. Kompletním překonstruováním dosavadní podoby se dosáhlo minimalizace ztrát oleje, vedoucích ke znečišťování prostředí, ztrátám tlaku a zvyšování spotřeby paliva.

V expozici byla vystavena také sklízecí mlátička Fendt 9470 X s tříbubnovým mláticím systémem a rotorovou separací. Byla osazena sklopným osmiřádkovým adaptérem ke sklizni zrnové kukuřice Ziegler Kornchampion s extra dlouhými unášecími řetězy.

Kuriozitou stánku byl pásový traktor Challenger MT 775 E se sedmiválcovým motorem AGCO Power o výkonu 322 kW/438 k. Limitovaná edice čítá 28 těchto traktorů v černém lakování, skrývajícím detaily kabiny. Značku Challenger reprezentoval ještě samojízdný postřikovač Challenger RoGator RG 655 C s motorem AGCO Power, splňujícím emisní normu Stupeň 4.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *