30.05.2008 | 01:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Nabídka strojů pro různé účely

Firma Fagus nabízí pestrou paletu zemědělských strojů napříč všemi zemědělskými oblastmi. Ze zastupovaných značek na českém trhu jde například o firmu Mengele nebo výrobce krmných vozů, italskou firmu Seko. Na veletrhu Techagro v Brně, kde firma Fagus svůj široký sortiment prezentovala, se tedy bylo na co dívat.

Samonakládací vozy

První z představených samonakládacích vozů byl Plegmatic – Typ R700-plus. Jde o vůz s největší kapacitou mezi všemi vozy na českém trhu. Tento „drobeček“ je dlouhý 10,9 m s maximální hmotností 16 000 kg. Naráz dokáže naložit až 18 balíků o velikosti 120 x 90 cm a zastohovat je až do výšky 7,8 m. Do této výšky balíky zvedá pomocí hydraulických komponent Rexroth a Hydac. Vozy Plegmatic jsou dále vybaveny průmyslovým počítačem Siemens.

Další z řady produktů nabízených firmou Fagus je řada samonakládacích vozů pro přepravu válcových i prizmatických balíků Crai. Samozřejmostí je, že veškeré pracovní operace těchto vozů může obsluhovat řidič traktoru přímo z kabiny. Sběr balíků zajišťuje jednoduchý nakládací systém. Jeho součástí jsou nakládací vidlice, které lze snadno přizpůsobit různým rozměrům balíků. Při spuštění díky systému listových pružin přesně kopírují terén a nehrozí tak poškození balíků. Maximální nosnost vidlic je 1500 kg, proto je možné na každé vidlici zvedat balík až o váze 750 kg. Vlastní ložná plocha vozu je vybavena řetězovým dopravníkem uloženým na rolnách. Tento prvek má za následek snadný posun balíků vpřed i vzad.

Chcete mít co nejrychleji balíky naskladněny? Pak vězte, že největší model celé řady naloží až 32 válcových balíků o velikosti 120 x 120 cm. Délka ložné plochy je podle typu vozu od 5 do 18 m a prázdná hmotnost 1900 – 4000 kg. V neposlední řadě můžeme na nakládacích vozech Crai ocenit jejich kompaktnost. Maximální vnější šířka vozu nepřesáhne ani u modelu AC/18 2,5 m, což je velmi příjemné při vlastní přepravě vozu.

Sklápěcí přívěsy Mengele

Na první pohled působí sklápěcí přívěs Mengele velice robustním dojmem. Aby také ne. Dno korby je vyrobeno z ocelového plechu čtyři milimetry silného, a pozinkovaný rám je sestrojen z vysoce jakostních U-profilů z jemnozrnné oceli. To zajišťuje pevnost vany i u těch nejtěžších materiálů. Všechny typy sklápěčů mají kónický tvar korby. Tento konstrukční prvek usnadňuje vyklápění zejména sypkých, lepkavých materiálů. Snadnou vykládku dále umožní zesílený čtyřstupňový výklopný válec v kardanovém uložení. Výpustní hradítko se seřizovací pákou se snadno přizpůsobí každému naloženému materiálu a na přání zákazníka prodejce může zajistit přidání i dávkovacího výpustního trychtýře nebo výpustní nálevky. Požadavek na absolutní stabilitu korby i v těch nejtěžších terénních podmínkách se výrobce snažil zaručit širokým uložením korby. S přívěsem není nutné se bát ani vlastní přepravy, protože všechny osy jsou vhodné pro rychlost 40km/h.

Krmné vozy Seko

K řešení techniky krmení ve stáji mohli návštěvníky z nabídky firmy Fagus zaujmout krmné vozy Seko. Vybírat zákazník může jak z vertikálních, tak i z horizontálních krmných vozů.
Na Techagru bylo možné si zblízka prohlédnout tažený vertikální krmný vůz z řady Tiger VM. Tak jako všechny stroje této řady zvládá i Tiger VM svými šneky bezproblémové rozebírání balíků senáže nebo slámy, řezání, kvalitní a šetrné míchání a připravuje tak optimální krmnou dávku zvířatům. Protiostří nožů šneku lze snadno manuálně nastavit. Všechny vozy jsou také vybaveny váhou Sekotronic L150 s 15 programy (15 receptur s 15 komponenty) nebo váhou Sekotronic L1000 se 100 programy (100 receptur se 100 komponenty), která komunikuje s PC a kontroluje a monitoruje pracovní operace. Objem krmných vozů řady Tiger VM se pohybuje od devíti kubických metrů až po 41 kubických metrů a existují ve verzi samochodné, tažené i stacionární.

Teleskopický manipulátor Komatsu WH 609 AGRI

V nabídce vystavovaných strojů firmy Fagus nechyběl ani teleskopický manipulátor Komatsu WH 609 AGRI. Tento stroj patří do nové řady teleskopických manipulátorů. Novinkou je jeho konstrukce, která díky supernízkému profilu výložníku slibuje vynikající stabilitu stroje a zároveň umožňuje dobrý výhled z kabiny.
Teleskopický manipulátor dosáhne až devět metrů vysoko a jeho maximální vodorovný dosah je 5,2 m. Maximální nosnost je 3500 kg. Motor patří do poslední generace motorů a odpovídá tak požadavkům evropských norem týkajících se snížení emisí Euro III. Jak snížení emisí, tak i kompaktnost stroje lze ocenit, zejména pokud je třeba s manipulátorem pracovat v uzavřených prostorách. Hladký a přesný pohyb umožňují tři různé režimy řízení: řízení dvou kol, řízení čtyř kol a řízení krabí pohyb. Prostorná kabina a systém EGS (Electronic Gear Systém - elektronický systém řazení) dává obsluze tohoto stroje dokonalý komfort. Kontrolu stability zajišťuje zařízení SLI (Safe Load Indicator – indikátor bezpečného zatížení) Pokud se stroj přiblíží do polohy odpovídající limitní hodnotě jeho stability, systém akusticky i vizuálně informuje obsluhu o tomto stavu.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down