Nové pneumatiky pro dopravní a aplikační techniku

Jedním z trendů v oblasti vývoje zemědělské techniky je řešení tlaků na půdu. Traktory se stále častěji obouvají do nízkotlakých pneumatik, vyrobených speciální technologií, zaručující šetrné působení na půdu. Pokud ale takový traktor bude pojíždět po poli v agregaci s těžkým plně naloženým návěsem, tak standardní pneumatiky návěsu napáchají na půdě také značné škody a smysl investice do nízkotlakých pneumatik traktoru se poněkud ztrácí. Na tento podnět reagoval jeden z předních výrobců pneumatik, firma Alliance, a vyvinul nový typ nízkotlaké pneumatiky pro návěsy.

Takové pneumatiky se označují jako implementy a stály doposud trochu stranou zájmu. Nicméně dopravní i aplikační technika je stále objemnější, převáží stále větší náklady, a tak je otázka působení na půdu  stále palčivější. Proto firma Alliance jako první na světě vyvinula pneumatiku pro návěsy pomocí technologie VF – tedy s pružnou bočnicí. Pneumatika má označení 389 VF a díky speciální konstrukci má o třicet procent vyšší nosnost než standardní pneumatika při shodném tlaku vzduchu. Anebo lze při shodném zatížení tuto pneumatiku provozovat s tlakem vzduchu sníženým o třicet procent, kdy dojde zároveň k roztažení do délky a tím zvětšení záběrové ploch pláště. Kromě sníženého tlaku vzduchu se tak i větší kontaktní plocha podílí na šetrném působení pneumatiky na půdu a snížení utužování půdy. Nová pneumatika je vyvinutá pro jízdu na poli i na silnici a je kompatibilní se systémy pro regulaci tlaku vzduchu.

Firma Alliance pneumatiky 389 VF prezentovala na workshopu v Německu nedaleko města Düseldorf. Součástí akce byla i praktická ukázka na poli a srovnání se standardními pneumatikami Alliance.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství 9/2017.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *