Nové standardy v konstrukci traktoru

Na Dnu společnosti Agromex v Hummer centru u Prahy se největší pozornosti těšily dva traktory modelové řady Fendt 1000 Vario. A to dílem díky své velikosti a dále také pro svou technickou úroveň. Protože vhodným způsobem slučují tradiční vysokou technickou úroveň značky Fendt se zcela novou konstrukcí.

Traktory Fendt 1000 Vario jsou nejen veliké, ale zároveň i velmi pokrokové. Anebo spíše průlomové – v konstrukci zemědělského traktoru přichází s novými standardy. Stejně, jako se v první polovině devadesátých let podařilo konstruktérům z německého Marktoberdorfu odstartovat revoluci uvedením plynulé převodovky Vario,  nyní úplně přepracovali dosavadní zaběhlá konstrukční schémata. Využívají k pohonu motor, který pracuje při snížených otáčkách a s naprosto odlišným průběhem křivky točivého momentu.

Proto, aby bylo dosaženo nízké měrné spotřeby paliva, má šestiválcový motor MAN vysoký točivý moment již při nízkých otáčkách. Ke značným rezervám výkonu  svým dílem přispívá turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek VGT.

Motor MAN se zdvihovým objemem 12,4 l dosahuje u předvedeného traktoru Fendt 1050 Vario točivého momentu až 2400 Nm již při 1100 ot/min. Jak bývá zvykem, maximum točivého momentu je vždy pod oblastí otáček využívaných při běžném nasazení traktoru k polním pracím a tento rozsah je v oblasti 1150–1550 ot/min. Dalším překvapením jsou otáčky motoru při jízdě rychlostí 40 km/h – činí pouhých 950 /min.

Nová otáčková charakteristika vyžaduje i novou převodovku. Traktory řady 1000 Vario jsou osazeny rovnou úplně novým konceptem pojezdu. Má označení VarioDrive a je zaměřen na zvýšení efektivity práce traktoru a zjednodušení ovládání.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 6/2017.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *