Noví bratři v bílé a červené barvě

Jak už to v nadnárodních koncernech bývá, značky jsou rozděleny podle zaměření na koncové zákazníky. U koncernu SDF Group je hlavní značkou jasně Deutz-Fahr který nabízí kompletní portfolio traktorů, sklízecích mlátiček a strojů pro sklizeň píce. Lamborghini se zaměřuje na náročné zákazníky vyžadující exkluzivitu , zatímco Same je rozumnou volbou především pro malé a střední farmy a komunální sektor.

V souvislosti s uvedením nových modelů z rozšířené šestkové řady traktorů Deutz-Fahr byly představeny také jejich alternativy v bílé barvě jako Laborghini Spark 120, 130 a 140 (dostupné i ve verzi VRT s plynulou převodovkou) a též Same Virtus 120, 130 a 140. Tyto traktory se od variant nabízených v zelné barvě odlišují především jiným motorem a emisním systémem. Pohonnou jednotku představují čtyřválcové motory FARMotion se zdvihovým objemem 3,8 l a nejvyššími výkony116, 126 a 136 k. Motory samozřejmě splňují platný emisní limit Tier 4f a to pouze s využitím systému SCR . Dalším rozdílem je nižší základní výbava jako například nižší nosnost zadního TBZ (lze ji navýšit použitím přídavných válců hydrauliky).

Tyto traktory představují výrobně o něco jednodušší variantu, která však není uživatelsky nezajímavá. Uživatelé přitom nemusí nutně slevit z komfortu ovládání, který je podobný jako v traktorech DF, včetně osmipalcového iMonitoru, který lze na přání rovněž pořídit.

Další inovace z koncernu

Mimo výše popsaných nových traktorů, nabízí koncern SDF i další inovace v traktorové branži. U traktorů  Lamborghini jsou to například modely Spark 155.4 až 215 a Mach 230 a 250 VRT se čtyřválci a šestiválci Deutz o zdvihovém objemu 4,0 l a 6,1 l.

Inovace v podobě zvýšeného průtoku v hydraulickém systému byly provedeny u viničních traktorů Same Frutteto (Deutz-Fahr 5 DF/DS/DV). Dvojice čerpadel nyní dokáže dopravit až 131 l/min, přičemž tento průtok je dispozici čistě pro hydrauliku, neb řízení má hydrogenerátor samostatný.

Nové traktory byly letos představeny i v takzvaném globálním provedení. Jedná se například o modely Deutz-Fahr 4E, 2E, nebo 6G. Jejich společným jmenovatelem je to, že jsou určeny na trhy, kde nejsou požadovány ty nepřísnější emisní limity a důraz je kladen na jednoduchost a nízkou cenu.

Celý článek naleznete v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *