Ocenění českých ramen

Firma AKP oslavila v prosinci loňského roku 20 let působení na našem trhu. Od počátečního prodeje náhradních dílů na postřikovače (převážně trysek) se vypracovala na výrobce postřikovací techniky špičkových parametrů. Brněnská expozice odrážela současnou činnost společnosti AKP. Byl zde vystaven největší model lehké řady samochodných postřikovačů AKP-Mazzotti Ibis 3000, vybavený nádrží o objemu 3000 l a ocelo-karbonovými rameny s pracovním záběrem 24 m. Motor Perkins o výkonu 145 k pohání hydromotory Poclain pro pohon 4x4. Vystavený stroj byl jedním ze 17 modelů, které společnost AKP nabízí. Velikost stánku neumožnila ukázat návštěvníkům také tažené postřikovače, nicméně společnost AKP má tyto stroje v nabídce ve dvou modelových řadách EKO a MAXI. Nejenom postřikovače, ale též rosiče dodává společnost AKP, o čemž svědčil vystavený model AKP Maxi Jet P11. Samozřejmě nemohla chybět ani ukázka z bohatého sortimentu nabízených náhradních dílů (4000 položek na skladě). Mnoho návštěvníků zaujal řídicí počítač Bravo 400, který do samochodných postřikovačů montuje AKP od začátku letošního roku. Bravo 400 je současně satelitní navigací i počítačem pro řízení postřiku, s možností ovládat všechny funkce postřikovače. Své místo na stánku měly i vysokotlaké čističe Annovi Reverberi. Tato společnost je celosvětově známým výrobcem čerpadel nejen pro zemědělské postřikovače. Vysokotlaké čističe této značky jsou kvalitní stroje za příznivou cenu. A jedna zajímavost na konec. Ocelo-karbonová ramena AKP OC-C získala na letošním Techagru speciální cenu Grand Prix Techagro časopisu Farmář. Tato ramena jsou originální český výrobek a ve světě jedinečný. Vznikla inovací celokarbonových ramen (označení CBS, CBM, CBL) při využití znalostí kompozitních materiálů osvědčených v praxi. Společnost AKP pokročila s vývojem ocelo-karbonových ramen tak daleko, že je již schopna v rámci stavebnicového systému montovat je na jakýkoliv typ postřikovače jakékoliv značky. A v čem spočívají přednosti ocelo-karbonových ramen? Je to především podstatně nižší hmotnost, která vede k menšímu namáhání zavěšení ramen, celkové nižší hmotnosti postřikovače a tedy i nižšímu utužení půdy a v neposlední řadě také k nižší spotřebě pohonných hmot. Klasické, ve světě běžně používané ocelové konstrukce ramen se dostaly na samou hranici svých možností. Se zvyšováním rychlostí a zvětšováním pracovních záběrů dochází k nadměrnému namáhání materiálu. Potřebujeme-li vysoké pojezdové rychlosti a široké pracovní záběry, jsou karbonové materiály dobrým řešením.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *