Perspektivní cesta začíná u Vltavy

Dny otevřených dveří pořádá společnost HZT Technik – servis, a. s, v Kostelci nad Vltavou pravidelně každý rok. Dříve to byly spíše malé regionální akce, poslední dobou ale do Kostelce přijíždí 600 až 700 návštěvníků. A ani letošní, již 16. ročník nebyl jiný. Pokaždé tady na ně čekají perspektivní technologie s rychlou návratností vynaložených investic, které lze využít na cestě k vlastní prosperitě. Ať už stroje či zařízení k výrobě a zakládání objemných krmiv, moderní technologie k obnově trvalých travních porostů a aplikaci organických hnojiv či manipulační technika. Velice důležitým segmentem je zemědělská doprava a agroslužby.

„Kromě dnů otevřených dveří pořádáme jednou za dva roky, když se nekoná veletrh Techagro, také polní dny,“ řekl týdeníku Zemědělec Ing. Petr Dlouhý, ředitel společnosti HZT Technik-servis, a. s. „Loňská první noční show strojů Krone a dopravní techniky v Bernarticích na Písecku byla velice úspěšná a příští rok na začátku května se na tamní polní letiště opět vrátíme. Pro zemědělce připravujeme řadu překvapení včetně neobvyklých souprav s agrotahači Tatra traktor T5. No a na jaře bych rád pozval všechny zemědělce do našeho nového střediska v Horšovském Týně.“

Společnost TRIOL CZ, a. s., je jedním z distributorů Tatra traktorů T5 v České republice. A právě ty zaujímaly velkou část areálu firmy – vystaveno bylo sedm strojů s různými nástavbami. „Podařilo se nám Tatra traktory, které jsou homologovány jako traktor T5 a také jsou tak koncipovány, uvést v život,“ pochlubil se ředitel. „Za necelé tři roky jsme jich dodali zemědělcům, kteří se začali intenzivně zajímat o náklady na dopravu, více než čtyřicet. A ohlasy jsou velmi pozitivní. Tato traktorová doprava má o 50 procent menší přímé náklady – pokud jde o spotřebu pohonných hmot, mzdové náklady, časy či úsporu pneumatik – než doprava s klasickými traktory a návěsy o stejném objemu. V zemědělství neustále roste přepravovaný objem a navíc se prodlužují i dopravní vzdálenosti. Zjistili jsme, že průměrná dojezdová vzdálenost v běžném podniku je od 5  do 14 kilometrů, což je pro Tatru přímo ideální.“*

Celou reportáž naleznete v Zemědělci č. 50

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *