Premiéra s diamanty v hlavní roli

Zpočátku se zabývala společnost Agro Trnava, s. r. o., výhradně prodejem a servisem zemědělské techniky, brzy se stejně jako většina firem podobného zaměření se začala věnovat i strojům pro města, obce a les. Šlo například o traktory, přepravní a manipulační techniku od jiných dovozců nebo překopávače kompostu a síta vlastní výroby.

V roce 2007 si firma v Trnavě nedaleko Třebíče vybudovala vlastní administrativní, skladové a servisní prostory. Dnes má deset zaměstnanců a kromě zmíněného sortimentu prodává i myslivecké potřeby.
Jednatel Agro Trnava Milan Rigó se snažil získat zastoupení nějakého významného zahraničního výrobce techniky pro potřeby měst a obcí. Úspěch se dostavil loni v květnu, kdy se dohodl se španělskou společností AUSA na prodeji a servisu univerzálních nosičů a zametacích speciálů v České republice. Další překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat a na českou premiéru jsme se vypravili podívat do Trnavy těsně před loňskými Vánoci.

Napověděl internet
Hlavní roli sehrály dva novotou zářící červené traktory Mitsubishi. Jejich výrobce ze Země vycházejícího slunce se známým logem se třemi kosočtvercovými diamanty, začal psát svou historii v roce 1870. Mitsu je japonsky tři, hishi znamená kosočtverec, sloučením obou výrazů a jejich nepatrnou úpravou potom vznikl název Mitsubishi. V roce 1917 představila firma první sériově vyráběný japonský vůz, sedmimístný Model A s motorem o výkonu 35 k. Se závody ve více než třiceti zemích světa dnes vyrábí nejen automobily, ale i lodě, letadla či traktory. Zasahuje do dalších odvětví, jako například zpracování plynu, ropy, oceli, výroby olejů, bankovnictví nebo jemné techniky.
„Většina renomovaných značek je již u nás rozebraná a noví zahraniční dodavatelé kvalitní komunální techniky se hledají velice obtížně. Proto jsme zprvu oslovili některé tuzemské dovozce, ale když se objevila možnost budovat zázemí pro vlastní značku, bylo rozhodnuto. S traktory Mitsubishi jsem se nejprve seznámil na internetu. Kontaktoval jsem japonského výrobce a ten mě odkázal na německé zastoupení pro střední a východní Evropu, s jehož vedením jsme se dohodli velice rychle. V polovině listopadu 2012 jsme podepsali smlouvu o výhradním zastoupení na komunální malotraktory Mitsubishi o výkonovém rozmezí od 19,5 do 36 koní pro Českou republiku. Konkrétně jde o čtyři modely MT 1800, 2000, 28 a 36 s tříválcovými dieselovými motory a zadním vývodovým hřídelem v základní výbavě. První dva mají buď dvoustupňovou hydrostatickou nebo mechanickou převodovku se šesti rychlostmi vpřed a dvěmi vzad, druhé dva třístupňovou hydrostatickou nebo reverzní převodovku s devíti rychlostmi vpřed a stejným počtem vzad. Ještě čekáme na to, až bude pro Evropu homologovaný traktor o výkonu 50 koní, který bychom velice rádi představili i tuzemským zákazníkům,“ informoval nás Milan Rigó.
Ve standardní verzi malotraktorů je otáčkoměr, teploměr, palivoměr a počítadlo motohodin. Na přání je možné od výrobce objednat přední tříbodový závěs s upínací deskou, závěs s kulovou hlavou, mezinápravový vývodový hřídel, hydraulický rozvaděč s joystickem, čelní nakladač, vidle paletizační nebo na hnůj, čelní žací ústrojí s bočním výhozem či hydraulicky zvedaným zásobníkem trávy. Další příslušenství, například na odklízení sněhu, lze objednat od jiných dodavatelů.

Ihned k dispozici
Významným rozhodovacím faktorem byla stávající obchodní a servisní síť, kterou si společnost Agro Trnava v České republice vybudovala. Důležitou roli sehrála také podle Milana Rigó vlastní zkušenost. Zaměstnanci jeho firmy se totiž s japonskými motory Mitsubishi dnes a denně setkávali v malotraktorech do výkonu 50 koní z portfolia koncernu SAME Deutz-Fahr Group a za zhruba deset let, co je prodávali, s nimi nenastal žádný problém.
„Němečtí kolegové nám naši zkušenost potvrdili s tím, abychom nečekali, že budeme motory opravovat a vydělávat na náhradních dílech. Stát se sice může cokoliv, ale v tomto případě jde o naprostou výjimku,“ doplnil jednatel Agro Trnava a pokračoval: „Kromě nesporné kvality traktorů s motory a převodovkami vlastní výroby jsme nemohli přehlédnout ani fakt, že Mitsubishi má u nás dobrý zvuk z automobilového průmyslu. Na návštěvě Německa jsme se setkali s obrovským množstvím traktorů této značky v různých modifikacích – s velice prostornou kabinou či bez ní, s mechanickou i plynulou převodovkou, podle přání s hydraulickými okruhy, průmyslovými, travními či zemědělskými pneumatikami, čelními nakladači francouzské firmy MX nebo vlastní výroby. Podstatné je, že většina z nich je okamžitě k dispozici. Velmi rychle jsme se dohodli na konfiguraci dvou prvních předváděcích traktorů a po zaplacení je měli za dva dny na dvoře. I přes silnou konkurenci na našem trhu si věříme, že obstojíme a traktory Mitsubishi se třemi diamanty na kapotě si najdou v České republice spokojené zákazníky stejně jako automobily stejné značky.“

Popisek: Loni v prosinci dovezla do České republiky společnost Agro Trnava dva malotraktory Mitsubishi, typ MT 2000 (vpravo) na travních pneumatikách s mechanickou převodovkou a model MT 36 na šípových pneumatikách s převodovkou plynulou. Foto Jan Kroupa

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *