Přichází nový japonský traktor

Veletrh Techagro není jen pouhou výstavou zemědělské techniky, ale i místem zajímavých akcí, setkání a prezentací. Do tohoto vínku přispěla také berounská společnost K.B.T. PROFTECH s. r. o., která na brněnském výstavišti zahájila prodej traktorů Kubota nové řady M7 v České republice. Symbolický klíč od prvního prodaného traktoru Kubota M7 převzali zástupci společnosti ŽIVA zemědělská obchodní a. s. z Klášterce nad Orlicí.

Pod oranžovou kapotou traktorů Kubota M7 se nachází čtyřválcový motor Kubota o objemu 6,1 l, který se může pochlubit nejnovější technologií a splněním emisního limitu Euro 4. Redukce oxidů dusíku ve výfukových plynech spolu se systémem vstřikování AdBlue v kombinací s filtrem pevných částic (DPF) a recirkulací výfukových plynů (EGR) zaručují, že motor nejen splňuje nejpřísnější současné emisní předpisy, ale výrazně je i překračuje. Elektronicky řízené vstřikování common rail upravuje ideální načasování a množství vstřikovaného paliva v několika fázích pro optimální spalování. Tím se dosahuje nižší spotřeby paliva, vyšší účinnosti a nižší hlučnosti motoru. Optimální průběh a využití výkonu motoru zajišťuje systém Power Boost.

Tento nejsilnější čtyřválec ve své třídě může být vybaven plynulou převodovku K-VT s plynule měnitelným převodem, nebo převodovkou K-powershift . Plynulá  převodovka poskytuje prakticky nekonečné množství rychlostí vpřed a vzad, takže lze pracovat optimální rychlostí s jakýmkoli přídavným zařízením. Vysoce citlivá a spolehlivá převodovka K-VT má také schopnost dynamického brzdění motorem, udrží kontrolu nad traktorem a konstantní rychlost jízdy při sjíždění svahů. Jednoduchá a spolehlivá převodovka K-powershift poskytuje v základním rozsahu čtyři rychlosti vpřed a čtyři rychlosti vzad v šesti rychlostních skupinách, tedy celkem 24 rychlostí vpřed a stejný počet vzad. Změnu směru jízdy je možné provést bez použití spojkového pedálu.

Traktory Kubota M7 mají nové nápravy, hydraulické čerpadlo load sensing o výkonu 110 l/min a zadní tříbodový závěs o nosnosti 9000 kilogramů. Přední tříbodový závěs unese 3500 kilogramů. V mechanicky nebo elektropneumaticky odpružené kabině se nachází nová loketní opěrka s displejem. Tyto stroje jsou už vybaveny systém ISOBUS, takže je lze agregovat s kompatibilní technikou.*

Více naleznete v Zemědělci č. 25.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *