Pro rychlou a efektivní sklizeň

V nabídce společnosti P & L Biskupice, která na českém trhu zastupuje značku Bergmann, jsou nejen stejnojmenná profesionální rozmetadla či dopravní technika včetně překládacích vozů na obiloviny nebo cukrovku, ale také senážovací vozy. S ohledem na stále teplejší počasí, kdy jsou v mnoha oblastech vydatné jen první seče trvalých travních porostů a druhé či třetí seče jsou slabé nebo žádné, poptávka po moderních senážovacích vozech roste. V takových případech jsou totiž efektivnější než samojízdná řezačka s vedle jedoucím přepravním prostředkem.

„Senážovací vozy Bergmann mají otevřenou stabilní nástavbu bez příčných vzpěr a provazů či lan, takže se mohou použít i k přepravě řezanky od samojízdné řezačky, nebo kukuřice CCM, štěpky či jiných materiálů,“ říká Ing. Jiří Velička, produktový manažer biskupické firmy. „Uživatelé u nich oceňují nejen kompaktní design, který usnadňuje manipulaci a dobrou manévrovatelnost, ale také propracovanou konstrukci. Větší modely se standardně dodávají s ojí pro připojení do dolního závěsu.“

Německé sběrací vozy nemají žádné řetězové pohony, točivý moment přenáší robustní převodovky s čelním ozubením a značnou výkonovou rezervou. Optimální tok materiálu z pole do vozu zaručují řízené sběrače vybavené šesti řadami prstů a robustní dopravní rotory až s osmi spirálově uspořádanými řadami zubů opatřenými břity z oceli Hardox. Díky řízenému sběrači je mezi sběračem a dopravním rotorem menší vzdálenost, což vede k tomu, že zde neulpívá ani mokrá píce a plynule proudí k nožům. Řezací rotory s hnací hřídelí o průměru až 120 mm (Shuttle) pohání na boku upevněná, a tím i snadno přístupná převodovka. Masivní rotory jsou v jedné řadě osazené 41 nebo 53 noži, které zaručují teoretickou délku řezanky 35, případně 34 mm. Od řezacího rotoru proudí píce na ocelovou podlahu s robustními řetězovými dopravníky, čtyři silné řetězy vykazují u největších modelů pevnost v tahu až 100 tun. Podlahové dopravníky jsou podle velikosti vozu poháněné jedním nebo dvěma hydromotory (z každé strany jeden). Posuv dopravníků poháněných dvěma hydromotory je potom dvourychlostní. Vozy mohou být vybaveny dvěma nebo třemi rozdružovacími válci a vzadu jsou uzavřeny robustním čelem. Poloha otevření čela je obsluze signalizována vpředu na voze pomocí mechanického ukazatele nebo v kabině traktoru na terminálu. Některé vozy mají ve standardu elektronické ovládání s obrazovkou a klávesnicí, na přání je možný i systém ISOBUS.*

Více naleznete v Zemědělci č. 15.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *