S „pumpičkou“ na pole i na silnici

Je všeobecně známé, že investice do pásových podvozků tahačů, traktorů i sklízecích mlátiček se vyplatí. Pásová technika zaručuje nízké provozní náklady, vysokou produktivitu práce a velký pracovní výkon, což má vliv na dodržení agrotechnických lhůt. K dalším přednostem patří menší utužení půdy, ozdravení půdní struktury, šetření s půdní vláhou a vyšší výnosy. S výkonnými pásovými stroji přichází i tolik důležitá časová rezerva u nezbytných zemědělských prací a tím i jistota a klid pěstitelů.

Jak však mohou optimalizovat výkonnost traktorů zemědělci, kteří používají klasické kolové traktory? O tom hovořil na březnovém dnu otevřených dveří společnosti Agri CS její produktový manažer Ing. Pavel Novák. „Aby traktor mohl poskytnout uživateli tu nejlepší službu, pro níž je konstruován, musí splňovat několik faktorů. K těm základním patří správné rozložení hmotnosti na přední a zadní nápravu, vhodné pneumatiky pro práci, kterou traktor dělá, a správné nahuštění.“

Na základě měření nezávislé německé zkušebny traktorů lze zjednodušeně stanovit opatření s různým potenciálem úspor při provozu traktorové soupravy na poli. Například 3 % úspor paliva skýtají vzduchové brzdy (kompresor), 4 % filtr sání motoru, 5 % dobré chlazení (čistota chladiče), 10 % úspor přináší satelitní automatické řízení, 15 % dobře zvolená pracovní hloubka a 15 % optimální otáčky motoru, které dokáže hlídat automatiky traktoru nebo sám řidič. Největší hodnotu úspor – až 25 %, je možné získat optimalizací dotížení a tlaku v pneumatikách.*

Celý článek naleznete v Zemědělci č. 16.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *