Spokojených uživatelů přibývá

První květnový pátek je v kalendáři akcí již tradičně vyhrazen pro společnost RCG-Agromex, zemědělská technika. Letos však připadl na sváteční První máj, a tak se tradiční, v pořadí již šestý Den otevřených dveří v prodejním a servisním středisku v Modleticích nedaleko Prahy posunul o další týden. I když byl i 8. květen státním svátkem, modletické středisko, jak už bývá zvykem, praskalo ve švech. Pro návštěvníky byl připraven široký sortiment strojů Fendt a Hawe, použitá technika Claas a zkušební jízdy s traktory. Vystavena byla i řada historických modelů.

K dobré pohodě pak přispělo nejen slunečné počasí, ale i tradiční dechová kapela Babouci a bohaté občerstvení.

Přibývají další střediska
Společnost Agromex, zemědělská technika, působí na českém trhu od roku 1992. V dubnu 2004 se stala generálním importérem zemědělské techniky Fendt pro Českou republiku, zajišťuje prodej traktorů, sklízecích mlátiček a lisů včetně kompletního servisu a dodávek náhradních dílů. Kromě toho nabízí přepravní techniku Hawe, starší sklizňové stroje Claas a profesionální zahradní techniku Gutbrod. Uvedený sortiment naleznou zákazníci především v moderním prodejním a servisním středisku zemědělské a zahradní techniky v Modleticích v blízkosti dálnice D1. Na ploše více než 20 000 m2 se kromě administrativního zázemí nachází servisní oddělení s moderně vybavenou dílnou, rozsáhlý sklad náhradních dílů napojený na centrální počítač celé skupiny Agravis a lakovna velkorozměrných předmětů. Součástí areálu je i mycí box, olejové hospodářství, prodejní prostory a venkovní výstavní plocha.
„Špičkové zemědělské stroje, originální náhradní díly, použitá technika v prvotřídní kvalitě i různé alternativy financování dodávaných strojů jsou pro naše zákazníky připraveny i na mnoha dalších místech v České republice,“ řekla týdeníku Zemědělec Ing. Milana Hofmanová, manažerka RCG-Agromex. „Naposledy byly zřízeny nové filiálky v Plzni Nýřanech a v Českých Budějovicích, v plánu je i prodejní a servisní středisko na severní Moravě. Prioritou je technika značky Fendt, především silné traktory, i když poslední dobou roste zájem také o modely střední výkonové třídy. Přednosti traktorů Fendt nejsou spojeny jen s osvědčenými technologickými systémy, ale také s kvalitním servisem, kterému věnujeme velkou pozornost, rychlými dodávkami náhradních dílů i dalšími službami. Na prvním místě jsou u nás spokojení zákazníci, kterých neustále přibývá.“

Zájem o traktory Fendt roste
V loňském roce se ve výrobním závodu Fendt v Marktoberdorfu vyrobilo celkem 15 700 traktorů. V České republice se v roce 2008 prodalo více než 170 traktorů této značky, mezi nimiž zcela jednoznačně dominují modely v nejsilnější třídě (v kolových traktorech s výkonem motoru nad 200 koní zaujímá Fendt na celém trhu přibližně 60% podíl). V současné době nabízí Fendt šest výrobních řad traktorů v rozsahu od 60 do 360 koní, přitom pověstnou Vario převodovkou jsou osazeny již všechny výrobní řady, včetně speciálních traktorů do vinic. Unikátní převodovka Vario, díky níž dokážou jet traktory Fendt rychlostí od 0 do 40, resp. až 60 km/h plynule bez řazení převodových stupňů, se v zemědělské praxi velice osvědčila, a proto ji výrobce začal dodávat do všech modelů.
Kromě již zmíněné Vario převodovky disponují traktory Fendt řadou dalších technických předností. Jde především o systém TMS – elektronickou komunikaci mezi motorem a Vario převodovkou. Při aktivaci tohoto systému řidič pouze zadá požadovanou rychlost a řízení motoru a převodovky převezme elektronika. Motor v tomto režimu pracuje s nejnižšími možnými otáčkami, čímž je automaticky zajištěna hospodárná jízda a co nejmenší spotřeba paliva. Tento systém dnes oceňují zemědělci nejvíce, neboť spotřeba nafty rozhoduje velkou měrou o ekonomice traktoru.
Inovace se týkají i dalších systémů souvisejících s komfortem obsluhy a s kvalitou jízdy. Základem dosahované rychlosti je systém FSC (Fendt Stability Control), který v zatáčkách automaticky stabilizuje traktor v protisměru odstředivé síly při využití nezávisle odpružené přední nápravy a dvouokruhových vzduchových brzd. Traktory Fendt dnes mají až osm hydraulických okruhů, všechny hydraulické ventily jsou ovládané pod tlakem. Ke komfortu jízdy přispívá nejen pneumaticky odpružená kabina či sedadlo řidiče s nízkofrekvenčním tlumením kmitů, ale i bezúdržbové hydropneumatické zavěšení předních kol o celkovém zdvihu 300 mm. Další specialitou firmy Fendt je plnohodnotné otočné řízení, kdy je možné v krátkém čase otočit celou řídicí jednotku o 180°. Traktor tak může pracovat dozadu se stejným komfortem jako dopředu, což např. v lese umožňuje dlouhodobou práci bez velkého vypětí a stresu. U modelů řady 900 Vario je v sériové výbavě i imobilizér, který zamezí neoprávněnému nastartování stroje či jeho krádeži.

Modely z roku 2009 i 1952
Ze strojů, které byly pro návštěvníky Dne otevřených dveří připraveny, zaujala řada zajímavých modelů. V hale, kde vyhrávali Babouci, dominoval traktor Fendt 930 Vario s výkonem motoru Deutz 300 koní podle ECE R24, v netradiční vínové barvě a v provedení Profi. Co si lze pod tímto označením představit? Převodovku Vario TMS, čtyři hydraulické okruhy, souvraťový management Variotronic TI, dvouokruhovou vzduchotlakovou soustavu, automatický etážový závěs 38 mm, přední ramena kategorie 2, závaží do zadních kol 2×300 kg, jeden díl spodního závěsu atd. Obsluha ocení i nezávisle odpruženou přední nápravu, pneumaticky odpruženou a automaticky klimatizovanou kabinu, vzduchem odpružené sedadlo řidiče Super Komfort i stěrač a ostřikovač zadního skla.
„Toto exkluzivní barevné provedení se dodává pouze k traktorům Fendt řady 900,“ vysvětluje Ing. Hofmanová. „Kromě vínové si budoucí uživatelé mohou ještě vybrat ocelově modrou, jedlově zelenou nebo černou metalízu. Součástí těchto speciálních design linií jsou chromované doplňky, konkrétně kapota, obroučky světel a obal výfuku. Další exkluzivní úpravy, včetně emblému Dieselross na volantu, naleznou uživatelé uvnitř kabiny. Kromě naší klasické zelené barvy jsme schopni dodat jakýkoliv model v jakékoliv barvě vzorníku RAL.
Dnes máme zákazníka, který si kupuje dva traktory Fendt v melounově žluté. Dokonce umíme prostřednictvím speciální strečové fólie, která se používá v automobilovém průmyslu, měnit barvy i u starších strojů. Zákazník tak může mít traktor opravdu v jakékoliv barvě, včetně metalických odstínů.“
Na druhém konci haly stál malý viniční traktor Fendt 207 FA s výkonem motoru 73 k podle ECE R24 se širší kabinou. Šlo o poslední model s klasickou převodovkou, který byl dodán do České republiky. Je vybaven pohonem všech kol, stranovou a polohovou regulací zadního závěsu, zadním vývodovým hřídelem 540/540E/1000 ot/min., dvěma hydraulickými okruhy vzadu a dvěma ve středu stroje a deskou pro boční přídavné viniční nářadí. Součástí výbavy je klimatizovaná a vytápěná kabina s uhlíkovým filtrem, komfortní, vzduchem odpružené sedadlo a přídavné osvětlení.
Velkou pozornost velkých i malých návštěvníků budila i výstava historických traktorů, řada z nich vyrobených kolem roku 1950. Tak třeba Fendt 20 G Dieselross z roku 1952 s jednoválcovým, vodou chlazeným čtyřtaktním motorem o objemu 1480 cm3 měl výkon 20 koní a byl vybaven žací lištou a zadním vývodovým hřídelem s řemenicí pro pohon stacionárních zařízení, zejména mlátiček. Převodovka se čtyřmi rychlostmi vpřed a jednou vzad (na přání i osm vpřed a dvě vzad) umožňovala rychlost 25 km/hodinu. Jeho cena se v roce 1956 pohybovala na úrovni 7000 marek. Všechny vystavené historické modely byly zcela funkční.

Pro rychlou sklizeň obilovin
Na volné ploše se vyjímala sklízecí mlátička Fendt 9350 R o výkonu 350 k se dvěma vozy Hawe. Nová rotorová mlátička rozšiřuje nabídku firmy Fendt o špičkový stroj v nejvyšším výkonovém segmentu. Jejím srdcem je rotor o průměr 700 mm dlouhý 3,55 m s úhlem opásání 161 stupňů. Rozsah otáček rotoru při otáčkách motoru 2100 ot./min je 200 až 1040 ot./min. O důkladné čištění se stará výkonný ventilátor, který rozděluje proud vzduchu rovnoměrně po sítech o ploše 5,35 m2. Dvou rychlostní drtič slámy odpovídá současným požadavků zemědělců, celkem má 108 nožů v osmi řadách a díky nastavitelným lopatkám rozmetá slámu zcela rovnoměrně po ploše strniště. Zásobník zrna o objemu 12 333 litrů se vyprazdňuje rychlostí 159 litrů za vteřinu. Vykládací šnek má délku 7,40 m a vykládací výšku 4,34 metru. Kabina je řešena jako velkoprostorová s výhledem do všech stran i na lištu Powerflow. Veškeré ovládací prvky jsou integrovány do pravé loketní opěrky. Samozřejmostí je klimatizace, nezávislé topení, vzduchem odpružená sedačka a elektronicky nastavitelná vnější zrcátka.
Hned vedle byl přistaven překládací vůz Hawe. Šlo o výměnný systém, jehož základem je hydraulicky odpružený tandemový podvozek WPS 20T/40 s celkovou hmotností 20 tun a povolenou rychlostí 40 km/h. U podvozku nalezneme dvě nápravy, jednu řízenou, odpruženou oj, hydraulicky sklopnou nohu a spodní závěs s kulovým připojením K 80. Překládací nástavba ULW-A 2500 má objem 25 m3, překládací výkon se pohybuje kolem 400 t/h. Místo této nástavby je k přepravě obilovin možné použít i sklápěcí nástavbu ZKT-A 21 s plachtou a žebříkem, kterou lze sklápět dozadu nebo nalevo.
Kdo chtěl, mohl si během dne zajezdit se čtyřmi různě výkonnými traktory Fendt, pro děti pak byly připraveny šlapací modely stejné značky. Většina návštěvníků pak po odborném programu skončila u dobrého jídla, pití a dechovky.

Klíčové informace
 Společnost Agromex, zemědělská technika, zastupuje na českém trhu značku Fendt. Dále nabízí přepravní techniku Hawe, starší sklizňové stroje Plaas a profesionální zahradní techniku Gutbrod.
 Přednosti strojů uvedených značek nejsou spojeny jen s osvědčenými technologickými systémy, ale také s kvalitním servisem a rychlými dodávkami náhradních dílů.
 Špičkové zemědělské stroje a originální náhradní díly naleznou zákazníci nejen v Modleticích u Prahy, ale i na mnoha dalších místech v České republice.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *