Technicky vyspělé i pohledné

Menší Repex nahrazuje původní Royal a větší Carex by měl postupně nahradit starší Raptor. Uvedenou dvojici pak doplňuje největší Shuttle. Těm, kteří se v uvedených výrazech neorientují, prozradíme, že jde o sběrací vozy Bergmann. Menší model Repex představila stejnojmenná společnost na loňském veletrhu Agritechnica, větší typ Carex uvedla v Hannoveru o dva roky dříve, stejně jako největší sběrací vůz Shuttle 940S/980K. Skupina obchodníků společnosti P & L Biskupice, která tuto známou značku na českém a slovenském trhu zastupuje, se při své letošní návštěvě výrobního závodu věnovala zejména vozům Repex a Carex.

Technicky vyspělé a vizuálně přitažlivé sběrací vozy Repex o celkové hmotnosti až 19 t jsou představitelem nejmenší kategorie sběracích vozů Bergmann a dodávají se v provedení Repex 29 S/30 K nebo Repex 31 S/32 K. Číslo v názvu udává ložný objem vozu podle DIN (geometrický objem), písmeno S, případně K znamená, že se jedná o vůz vybavený rozdružovacími válci (S), či bez válců (K).

Větší sběrací vozy Bergmann Carex 38 S/39 K mají celkovou hmotnost 24 t a ložný objem podle DIN 38 m3 (model S s rozdružovacími válci) nebo 39 m3 (model K bez rozdružovacích válců). Tyto multifunkční vozy lze opět použít jak k samostatnému sběru zavadlé píce z řádku, tak k přepravě řezanky od řezačky. Standardně jsou vybaveny tandemovým výkyvným robustním podvozkem s parabolickými pružinami a řízenou zadní nápravou, na přání lze dodat i hydraulický podvozek.

Největší sběrací vozy Bergmann Shuttle 860 S/900 K a 940 S/980 K jsou vybaveny osvědčenými dvou-, resp. tříosými podvozky Bergmann s hydraulickým  pérováním vlastní konstrukce. Celková hmotnost u vozů vybavených tandemovou nápravou Shuttle 860 S/900 K je 24 t, a 34 t u třínápravových vozů Shuttle 940 S/980 K, ložný objem podle DIN u vozů Shuttle 860 S/900 K je 42 m3/44 m3 a 46 m3/48 m3 u vozů Shuttle 940 S/980 K. Mohou být vybaveny elektronicky ovládaným nuceným řízením, kdy vpředu umístěný senzor měří úhel zalomení traktoru a návěsu, získané informace předává do počítače a ten pak řídí natočení náprav.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *