Tři, nebo šest traktorů v nové řadě?

Koncern SDF Group představil na Agritechnice trojici nových traktorů Deutz-Fahr, které rozšiřují šestkovou modelovou řadu. Oficiálně jich má být (podle údajů výrobce) šest, ale jde o to, že tyto traktory, které pokrývají výkonové spektrum mezi 126 a 143 k, mohou být dodány ve dvou variantách převodového ústrojí. Tím je ze tří modelů šest.

Pro nové traktory jsou použity čtyřválcové motory Deutz se zdvihovým objemem 3,6 l. Jsou výkonově naladěny na 126, 135 a 143 k a splňují emisní limit Tier 4f. U slabšího modelu 6120 je to s využitím oxidačního katalyzátoru a SCR u modelů 6130 a 6140 je navíc zařazen i malý pasivní filtr částic.

Cílem výrobce motorů bylo snížení spotřeby paliva i AdBlue, což se údajně povedlo a to v kombinaci s navýšením točivého momentu až o 30 %. U modelu 6140 je standardem elektronicky řízená viskospojka ventilátoru (pro ostatní modely je na přání) a přepracován byl i chladicí systém, který je nyní přístupnější při čištění chladičů. Technickou zajímavostí je hydraulická motorová brzda.

Stupňovitě, nebo plynule

Jak již bylo zmíněno v úvodu, na výběr je ze dvou typů převodového ústrojí v mechanické, nebo plynulé variantě. Tu první zastupuje pětistupňová synchronizovaná převodovka s třístupňovým násobičem točivého momentu, reverzací při zatížení a celkovým počtem převodových stupňů 30/30, nebo 60/60, pokud jsou použity plazivé rychlosti. Nechybí prvky komfortu, jako je nastavení citlivosti spínání reverzačních spojek, automatická volba převodů pod zátěží v závislosti na rychlosti jízdy, ovládání pojezdové spojky tlačítkem na řadicí páce, nebo systém Stop & Go či ASM. Jen pro připomenutí, systém Stop & Go umožňuje plynulé přerušení pojezdu při sešlápnutí brzdového pedálu a opětovné rozjetí po jeho uvolnění a ASM zapínání a vypínání pohonu přední nápravy či uzávěrek diferenciálu v závislosti na natočení kol přední nápravy a rychlosti jízdy.

Pokud je použita plynulá převodovka TTV, je komfort ovládání vyšší a k dispozici jsou tři základní režimy jízdy s názvy Auto, Manual a PTO. Dále poskytuje převodovka možnost zvýšení tahové síly přeřazením do polního rozsahu Field, nebo naopak volbu pojezdové rychlosti až 50 km/h v režimu Transport.*
Celý článek najdete v týdeníku Zemědělec.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *