Tři zástupci modelových řad

ANTS. Psáno velkými písmeny, to není anglický výraz pro mravence. Takové je označení čtyř modelových řad, které má v nabídce finská Valtra. Její dovozce, společnost Topagri, vystavila na Zemi živitelce zástupce tří z nich. Nejmenší áčko, větší enko, a největší téčko (oboje nové 4. generace), které jsou stále novinkou a technicky velmi zajímavými traktory.

Modelová řada A v provedení HiTech zahrnuje traktory s tříválcovými motory Agco Power a synchronizovanou převodovkou 12 + 12R se třemi rychlostními rozsahy včetně plazivých rychlostí a reverzací pod zatížením. Jedná se o velmi populární traktor v severských zemích, který najde uplatnění hlavně na menších farmách, v zemědělském provozu se osvědčil i při práci s čelním nakladačem. Díky vysoké svahové dostupnosti jsou Valtry A vhodné i pro využití v horských podmínkách.
Uživatelsky zajímavější a technicky vyspělejší je modelová řada N. Je v ní šestice modelů se čtyřválcovými motory o zdvihovém objemu 4,4 a 4,9 l, pokrývající výkonové spektrum od 105 do 165 k maximálního výkonu, který je za určitých podmínek dále navyšován. Dva modely jsou vybaveny motory s funkcí EcoPower, což je specifické řešení pro značku Valtra, které přináší hospodárnější provoz. V režimu Eco je max. výkonu dosahováno již při 1750 ot/min a max. točivého momentu při 1250 ot/min. Pozitivem motorů je pouze systém SCR bez recirkulace výfukových plynů a filtru částic. Na výběr jsou čtyři provedení HiTech, Active, Versu a Direct lišící se převodovkou a hydraulickým systémem.

Výkonově výše je modelová řada T. Používá šestiválce se zdvihovým objemem 6,6 a 7,4 l naladěné na výkon 155 až 235 k (bez navýšení). Také tyto motory Agco Power plní emisní stupeň Tier 4f jen s využitím SCR a používají obdobné převodové ústrojí jako menší řada N.

Firma Topagri však neprodává jen traktory. V nabídce je i závěsná technika, a to zejména určená pro těžbu a zpracování dřeva od značek Pfanzelt, Junkkari, Japa, Prinoth a BMF. Mimoto Topagri nabízí také aplikační techniku Samson a zajímavým produktem jsou samonakládací vozy na balíky Keltec. Ty jsou vyráběny s kapacitou na osm nebo deset balíků a systém jejich nakládání je velice jednoduchý. Součástí stroje jsou dvě nakládací ramena, každé umístěné na jedné straně. Ramena mají tvar nedokončených válců (spodní část je otevřená, aby se rameno při nakládání balíku nedostalo do kontaktu s půdou). Při nabírání rameno najede nad balík, a když se zvedne balík je takto uchopen. Jakmile je v každém rameni plný počet balíků (4 nebo 5) ramena se sklopí směrem nad vůz a balíky jsou přepraveny na místo vykládky, která probíhá obráceným postupem než jakým proběhlo jejich nakládání.*

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *