Velké traktory demonstrovaly výkon i komfort

Pro účastníky mezinárodní tiskové konference připravila firma New Holland několik stanovišť, kde prezentovala traktory této značky. Jedno ze stanovišť, kde předvádění probíhalo dynamicky, tedy při práci na poli, bylo věnováno největším standardním traktorům řady T8. Trojice strojů měla za úkol provádět zpracování půdy na strništi po sklizni ozimého žita na GPS. Spolu s traktory prezentoval své závěsné stroje také italský výrobce Alpego.

Na stanovišti se prezentovala novinka – traktor New Holland T8.435 s podvozkem SmartTrax. Kromě toho tam byly přítomné ještě dva traktory T8.435 se shodným výkonem a kolovým podvozkem. Účastníci tedy měli možnost srovnání traktoru s kolovým a s pásovým podvozkem jak vizuálně, tak i v roli jejich obsluhy.

Traktor T8.435 byl osazen radličkovým kypřičem Alpego o šířce záběru tří metrů. Jeho pracovní hloubka činila 20 cm.

Co to znamená tahový výkon, bylo možné posoudit při testovací jízdě s traktorem T8.435 SmartTrax. Tento stroj je koncipován pro nejobtížnější operace zpracování a přípravy půdy a v souladu se svým posláním byl agregován s hloubkovým kypřičem Alpego Craker KX o pracovním záběru čtyř metrů. Jeho robustní radlice prováděly zpracování půdního horizontu do hloubky padesáti centimetrů. Traktor s podrývákem pracoval zcela bez problémů, vizuálně nebyl viditelný žádný prokluz pásů. Otáčky motoru byly poměrně vysoké, ale podle údajů z terminálu IntelliView IV v kabině činilo jeho zatížení pouze 75 procent! Pojezdová rychlost se trvale pohybovala mezi 8,5 – 9 km/h.

Všechny přítomné traktory měly plynulou převodovku AutoCommand, která je u nejvýkonnějších modelů standardem, a zároveň i navigační systém GPS. Ten pracoval s maximální přesností, tedy s odchylkou v návazných jízdách nejvýše 2,5 cm. Řízení traktoru přejímala GPS navigace, udržování rychlosti systém Cruise Control a všechny traktory tak pracovaly v přímých jízdách samočinně. Jejich ovládání tedy bylo velmi jednoduché a brzo po rychlém zaučení bylo možné s traktorem začít pracovat. Komfortní sedadlo řidiče poskytovalo pohodlné sezení a ocenit je třeba i dobrý výhled na nářadí a do prostoru zadního tříbodového závěsu. Dalším společným znakem byly pneumatiky AxioBib firmy Michelin, které díky velké kontaktní ploše a nízkému tlaku vzduchu zajišťují šetrné působení na půdu.*

 

Více informací přinese Mechanizace zemědělství 8/2015.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *