Víceúčelový návěs pod lupou odborníků

Senážní návěsy Europrofi jsou nedílnou součástí sortimentu firmy Pöttinger. V České republice je znají zemědělci již od první poloviny devadesátých let, kdy jako první senážní vozy v červeno-žluté kombinaci barev přesvědčivě demonstrovaly, co sklizňová technika od rakouského specializovaného výrobce dokáže. Perfektně zapadly do svého segmentu trhu, do rukou zemědělců, jejichž denním chlebem byla intenzivní sklizeň pícnin.

Četné zkušenosti uživatelů vedly výrobce ke zdokonalování těchto návěsů a v současnosti představují skutečné high-tech stroje ve středním segmentu návěsů. Pod moderním a líbivým designem s oblými hranami se skrývá pořádná porce moderní techniky, ať využívající pokrokové hydrauliky, či propracované elektroniky. Dobrý důvod k tomu, aby si redaktoři časopisu profi vzali jeden z nových vozů pod lupu ve svém testu.

U návěsů Europrofi nejnovější generace je opravdu o čem psát, protože v průběhu svého vývoje byly kompletně přepracovány. Díky tomu se mohou honosit přezdívkou Combiline, takže jsou využitelné i jako návěsy pro transport řezanky. Podlahový dopravník není v celé délce vodorovný, ale je v přední části snížený.

Testovaným návěsem byl vůz Europrofi 5510 D, který je největším modelem. Vůz má celkovou šířku 280 cm a délku 10,3 m. Již v jeho přední části je jasně patrný rozsah praktických zkušeností konstruktérů firmy Pöttinger – v konstrukci oje. Ta je zúžená, takže se traktor může při manévrování vůči návěsu hodně natočit. Připojení se provádí do spodního závěsu K-80. Redaktoři na oji ocenili předpisové držáky hydraulických hadic a kabelů i to, že kloubový hřídel je veden od traktoru k návěsu přímo.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 6/2017.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *