Z mezka, plnokrevným hřebcem

Kdo by nechtěl za cenu mezka prvotřídního plnokrevného hřebce. Ve světě pohádek se k tomuto účelu používá kouzelná hůlka, ve světě techniky ji může do jisté míry nahradit chiptuning. Bohužel jako všechny „plastické operace“ sebou nese jistá rizika a pokud se provádí neprofesionálně, může se stroj poškodit.

 
Jednou z firem, která se takovýchto operací nebojí a dokáže změnit výkonnostní charakteristiky motorů osobních aut, nákladních aut, ale i traktorů a další samojízdné techniky, je společnost Xtuning.
 
Více koní pod kapotou
Většina dnešních motorů je řízena řídící jednotkou. Ta určuje dávku paliva i průběh vstřiku a tím také výkonovou charakteristiku motoru, emise i potencionální „žravost“. Mnohé modelové řady mají jeden typ motoru, ale různý software řídící jednotky. Tím je dáno, že se jednotlivé modely liší ve výkonu. Jednoduše řečeno úpravou řídící jednotky je pak možné ze slabšího traktoru stejné řady „vyrobit“ traktor silnější. Bohužel jakýkoliv zásah do řídící jednotky může být nebezpečný. Je totiž mnoho faktorů na které má chod motoru vliv. Příkladem může být dimenzování dalších součástí stroje vzhledem k výkonu. Proto není dobré načipovat stroj bez znalostí dalších souvislostí.
Společnost Xtuning nabízí profesionální  „rozumné“ čipování. Nezaměstnává kouzelníky, nýbrž techniky, kteří sice dokáží přesvědčit řídící jednotku, aby se chovala jako řídící jednotka vyššího modelu jedné řady, nikoli však aby ze škodovky udělala ferari. 
 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *