Zajímavé řešení pro vyšší trakci

Fendt také pokračuje v hledání dalších možností, jak zvýšit tahový výkon u svých traktorů série 1000 Vario. Dobrým základem jsou velké pneumatiky na všech kolech; na zadní nápravě dokonce s ráfkem o průměru 46 palců. Efekt velkých pneumatik ještě zvyšuje systém regulace tlaku vzduchu VarioGrip. Staticky a bez závaží má traktor této řady zhruba 60 procent své hmotnosti na zadní nápravě a čtyřicet procent na nápravě přední. V průběhu tiskové konference představil Fendt řešení, které umožňuje dotížení přední nápravy ještě zvýšit. A to prostým posunutím bodu tahu nářadí více dopředu.

Princip je založen na tom, že se pod zadním mostem traktoru pohybuje zásuvný modul, do něhož se uchytí agregované nářadí. Pomocí dvojčinné pístnice je pak možné celý tento modul zasunout pod traktor, čímž se závěs nářadí posune až do prostoru mezi zadní pneumatiky. Před otáčením na souvrati se celý modul automaticky opět vysune, aby se traktor vůči nářadí mohl více natočit. Vysunutí modulu je také vhodné při připojování nářadí, protože řidič dobře vidí na závěs z kabiny.

Traktor Fendt 1050 Vario, který nový systém prezentoval na stanovišti v průběhu tiskové konference, měl v modulu uchycené háky kategorie III, do nichž byla agregována rozpěrka oje poloneseného kypřiče Amazone. Háky jsou v zásuvném modulu uchycené pomocí čtyř šroubů. Uvolněním těchto šroubů a vytažením háků je možné modul osadit závěsem K-80, a agregovat například kejdovač.*

Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 10/2017.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *