07.04.2014 | 11:04
Autor:
Kategorie:

Moderní koncept sklízecích mlátiček Lexion

Sklízecí mlátičky Lexion začala firma Claas vyvíjet v roce 1991 a prodávat o čtyři roky později. Od té doby věnují konstruktéři této řadě neustálou pozornost. Přichází s inovacemi a zohledňují zkušenosti a připomínky z praxe. Díky tomu mají v současnosti vyráběné stroje již vyzrálý koncept, umožňující dlouhodobé nasazení i v obtížných podmínkách s vysokou účinností.

Mlátičky se prezentovaly veřejnosti na veletrhu Techagro v rozlehlé, ale velmi zajímavé expozici společnosti Agrall zemědělská technika a. s. Prostřednictvím videoukázky se představil zcela nový systém chlazení Dynamic Cooling a pásový podvozek Terra trac.

Chlazení Dynamic Cooling je uloženo za motorem a svým dimenzováním odpovídá všem nárokům stroje na chlazení. Otáčky ventilátoru jsou regulovány v závislosti na potřebném chladicím výkonu, což přináší úsporu paliva. Ve vhodné oblasti za motorem je nasáván vzduch přes velké rotující síto. Prach je odsáván automaticky.  Zároveň chladicí vzduch, který prochází přes chladič dolů, přes prostor motoru a žebrování chladiče, působí svou kinetickou energií proti vířícímu se prachu, zabraňuje znečištění chladiče a usazování prachu. Účinnost chladicího systému se díky tomu udržuje na vysoké úrovni.

Pásový podvozek TERRA TRAC se vyrábí již dlouhou dobu a představuje vhodný podvozek pro mlátičky vyšší výkonové kategorie. Snižuje měrný tlak na půdu, výrazně zlepšuje pohyblivost za mokra nebo při zdolávání kopců. Promyšlený systém hydropneumatického odpružení navíc zvyšuje komfort jízdy.  K dalším výhodám patří menší jízdní odpor, menší prokluz a nižší spotřeba paliva než u kolového podvozku.

Na vystaveném stroji zaujala také nová zadní čtyřkloubová náprava. Mlátička má vysokou obratnost i při osazení velkými pneumatikami o průměru 165 cm, značnou stabilitu a nosnost. Díky patentované konstrukci dochází při zatáčení nejen k vychýlení kol, ale zároveň i k přídavnému pohybu nápravy do strany.

Větší styčná plocha velkých pneumatik snižuje hloubku stopy, a tím i valivý odpor.*  

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down