Prvkem, který se v oblasti ovládání traktorů stále těší velké oblibě, jsou loketní opěrky. Multifunkční ovládací páky jsou vyřešeny různě, ale velké obliby se dočkaly joysticky pro ovládání vnějších okruhů hydrauliky, případně čelního nakladače. U druhé varianty se ocení, pokud jsou v hlavici joysticku zároveň integrované spínače pro řazení rychlostních stupňů. Díky tomu může řidič levou rukou ovládat reverzaci a pravou jak pohyby nakladače, tak i rychlost jízdy a otáčky motoru.
Ovládací joystick nejnovější generace je osazen podsvícenými spínači s větší plochou a snadnějším rozpoznáním. Pomocí integrovaného rolovacího kolečka je nyní možná změna koncové rychlosti za jízdy stejně jako u traktorů s plynulou převodovkou. Prosklená kabina je konstruována tak, aby poskytovala široký výhled. Platí to i o jejím nejbližším okolí. Kapota motoru je v přední části skloněna dolů a před kabinou zúžená. Komfortní odpružená sedačka řidiče může být vybavena odvětrávaným sedákem.
Stále se rozrůstá skupina závěsných strojů s ovládáním pomocí systému ISOBUS. Moderní traktory se s těmito stroji agregují snadno a jsou pro ovládání ISOBUS vybaveny. Mnoho zemědělců ale využívá ještě dobře fungující starší traktor; aby i zde bylo ovládání pomocí ISOBUS možné, dokoupí si sadu a dodatečnou instalací této sady posunou starší traktor na nejnovější standard současnosti.
Sadu tvoří ISOBUS terminál, normovaná zásuvka pro záď traktoru a nezbytná kabeláž. Instalací sady se po připojení nářadí propojí řídící jednotka nářadí s ISOBUS terminálem a zároveň i s řídící jednotkou traktoru. Podle toho, jaké funkce chce obsluha využívat, je možné volit z několika různých provedení terminálu. Pro fungování systémů Section-Control je třeba napojit kabeláž ještě do datové zásuvky v kabině, od níž ISOBUS systém získává informace o pojezdové rychlosti traktoru, otáčkách vývodového hřídele a poloze tříbodového závěsu.