V letošním jaru předvádí společnost STROM Praha také jednu z novinek výrobce John Deere, a to zástupce univerzálních kolových traktorů řady 7R. Co správně dotížený střední model nové řady 7R v tahu dokáže, měla redakce možnost zažít na vlastní kůži na předváděcím pozemku na Hodonínsku. V prudkém kopci, kombinovaném ještě s příčným sklonem, si traktor John Deere 7R 290 AutoPowr spolu s talířovými bránami BEDNAR o záběru osmi metrů vedl statečně.
Otáčky motoru se pohybovaly v oblasti 1850/min, pneumatiky sice vykazovaly větší prokluz, ale traktor se v kopci ani jednou nezastavil a se železnou pravidelností vždy vyjel až na vrchol. Tam se otáčky motoru ustálily na 1650/min a souprava plynule zrychlila na svou běžnou pracovní rychlost dvanácti kilometrů v hodině.
Plynulou změnu rychlosti v jízdě lze přičíst na vrub plynulé převodovce AutoPowr. Pro její co nejjednodušší ovládání měl řidič v loketní opěrce CommandArm integrovanou multifunkční páku CommandPro. Páka je tvarována tak, aby si řidič na ni mohl pohodlně odložit pravou ruku bez dlouhodobého namáhání vazů v zápěstí. Prsty pak může ovládat tlačítka dvou tempomatů, dalším oranžovým tlačítkem si ve třech stupních měnit stupeň agresivity práce této páky anebo aktivovat funkce podle svého přání, uložené na některých z jedenácti funkčních volně konfigurovatelných tlačítek.
Za jízdy je možné změnit hodnotu rychlosti, uložené v paměti aktuálního tempomatu, prostřednictvím známého točítka Speed Adjuster. Kdykoli si také obsluha může přejít z ovládání pojezdu pákou na ovládání pomocí pojezdového pedálu. Není třeba k tomu mačkat žádný spínač, ale jakmile řidič sešlápne pojezdový pedál, tak je aktivní pedál, a jakmile stlačí multifunkční páku CommandPro, tak je aktivní tento ovladač.*