Traktory vyšší výkonové třídy nabízejí luxusní otočné sedadlo s ovládacími prvky a monitorem integrovaným do loketní opěrky s možností plného nastavení. Tak, jak si řidič podle potřeby a prováděné práce natáčí sedadlo, se zároveň pohybuje a natáčí i loketní opěrka.
Volant lze výškově nastavovat a upravovat i jeho naklonění, což se v dlouhých směnách ocení. Komfortní sedačky umí nejen tlumit kmity, ale mají též aktivní klimatizaci: vyhřívání pro práci v chladném období a chlazení pro letní měsíce. To je nejenom příjemnější, ale také zdravější. Automatická klimatizace kabiny umožňuje vybrat si ideální teplotu pro pohodlnou práci.
Daří se také snižovat hlučnost v kabině, o výrazný pokles se postaraly nové motory se systémem katalytické redukce SCR. Někteří výrobci uvádějí úroveň hluku v uzavřené kabině při jmenovitých otáčkách motoru na úrovni pouhých 68 d(B)A.
Vzhledem k tomu, že traktor při práci na poli vykonává své úkony opakovaně, vyvinuli výrobci různé systémy automatizace pracovních operací.
Sem patří například automatické řazení rychlostních stupňů v závislosti na zatížení a otáčkách motoru, pojezdové rychlosti a poloze plynového pedálu. Tuto automatiku si řidič aktivuje a řídící jednotka převodovky pak řadí jednotlivé rychlostní stupně tak, aby byly buď zachovány otáčky motoru na konstantní úrovni (při práci s nářadím poháněným od vývodového hřídele) nebo motor pracoval v oblasti, kde má nejpříznivější spotřebu paliva (tzv. Eco-režim), nebo kde poskytuje maximální výkon (režim Power). Řidič si ještě může omezit rozsah rychlostí, v nichž bude automatické řazení probíhat.