Značka traktorů Massey Ferguson je na našich polích zastoupena více jak šesti stovkami, zajímali jsme se proto, jak je o ně postaráno z hlediska servisu ve východních Čechách firmou Magrix. Přijeli jsme tam na pozvání jednatelů firmy Lubomíra Seifrta a Ing. Zdeňka Kotíka. Zázemí jejich společnosti je totiž stále lepším servisním střediskem v dané oblasti.
Vize servisu
Společnost, tak jak ji známe dnes, vznikla v roce 1996 spojením dvou firem, Agrotipu Dubenec a Magrixu se sídlem v Prostějově, kde má firma také své obchodní zázemí. Dlouhodobá strategie společnosti jako partnera zemědělců v oblasti bývalého východočeského kraje od počátku spočívala v investování do servisního zázemí, které je přímo ve vlastnictví firmy. „Od samotného počátku jsme chtěli mít jistotu, že investujeme do svého a že adresa našeho servisu a sídla v oblasti bude stálá,“ potvrzuje vizi Zdeněk Kotík, který je právě za servis a logistiku náhradních dílů zodpovědný, a dodává: „Uvědomujeme si, že právě kvalita servisu a rychlost dodávky náhradních dílů je alfou a omegou dlouhodobé stability naší firmy a naše úsilí se nám zhodnocuje v podobě vracejících se zákazníků, kteří již dnes ví, že náš autorizovaný servis je jak kvalitou, tak i cenou výhodnější než opravy vlastními silami. Cena lidské práce, je již dnes na takové úrovni, že spolehlivost používané techniky je základním prvkem úspěchu.“ Lubomír Seifrt, který má ve firmě na starosti obchodní záležitosti, dále doplňuje: „Víme, že prodej nové techniky, pokud není zajištěn kvalitním a zdůrazňuji rychlým servisem, nemůže mít dlouhodobý úspěch.“
Pro zkvalitnění služeb v oblasti servisu firma spolu s ZD Rosice (u CHrudimi) v roce 2005 otevřely společné servisní středisko, kde dva zaměstnance ZD odborně řídí pracovník servisu firmy Magrix. Jsou tak blíž svým zákazníkům v Pardubickém kraji a vylepšují tak myšlenku rychlého servisu. Od letošního roku bude v Rosicích také zprovozněn pobočný sklad náhradních dílů, zpočátku pro mlátičky a v průběhu roku také pro ostatní stroje.
Co umí nejlépe?
Firma ve své oblasti zastupuje všechny významné značky zemědělské techniky, ovšem hlavním sortimentem jsou traktory značky Massey Ferguson, kterých za dobu svého působení prodali již kolem 120. V loňském roce to pak bylo 12 kusů a v letošním roce již osm. S novými zákazníky se také začínají vracet ti první a svůj park MF rozšiřují nebo omlazují. Dle Lubomíra Seifrta se v posledních letech spolupráce s výhradním dovozcem značky MF firmou AustroDiesel natolik zlepšila, že pro další roky jsou velkými optimisty. Napomáhá tomu nejen kvalita, rozšíření sortimentu, ale také ekonomika provozu traktorů MF, kterou ocení především soukromí farmáři, kterých se náklady na provoz jejich techniky dotýkají více osobně než u velkých podniků, ačkoliv tam by tomu mělo být taktéž. Díky investicím mateřské firmy AGCO získaly traktory MF novou převodovku Dyna 6, která umožňuje plně automatický provoz. Novým a významným sortimentem do budoucna se začíná jevit i sortiment české firmy Molčík, která vyrábí především traktorové přívěsy a návěsy, ale i další zemědělskou techniku. Významná je také distribuce olejů a maziv značky BP.
Výhradní dovozce
Pro každou firmu je také důležité mít sortiment, u kterého jsou exkluzivními dovozci, což u firmy Magrix představují krmné vozy italské značky Sgariboldi. „Očekáváme růst poptávky po kvalitních krmných vozech díky investicím do staveb a technologií v živočišné výrobě a pro letošní rok máme hlavní cíl uvést na trh samojízdný stroj, který by sloužil nejen jako prezentační, ale zejména v provozu a podřizujeme tomu i individuální nabídku pro konkrétního prvního uživatele tohoto vozu, přičemž nám vychází i italský výrobce vstříc. Tyto stroje jsou velmi oblíbeny v bývalém východním Německu a celé západní Evropě. Italové tyto stroje vyváží i do Japonska, USA a Austrálie. Díky patentu na systém Twin Flow jsou stroje Sgariboldi schopny namíchat s horizontálním mícháním stejně kvalitně jako stroje s mícháním vertikálním, což je významný kompromis, který je na trhu jedinečný. Za rok prodeje těchto strojů jsme uvedli do provozu již 16 kusů značky Sgariboldi,“ říká Lubomír Seifrt a dále dodává, že stále rozšiřují obchodní síť prodejců a hledají další partnery, kteří by ji dále posílili, a to zejména v jižních, západních a severních Čechách.
Umí i Mamuta!
Na konci naší návštěvy jsme zjistili, že firma Magrix je snad posledním profesionálem, který se věnuje servisu a dodávkám náhradních dílů pro samojízdné řezačky Mamut Mengele, kterých v ČR jezdí okolo padesáti. Některé náhradní díly dokonce i vyrábějí, jeden ze společníků firmy Magrix, Jaroslav Herbst je totiž velkým odborníkem a znalcem Mamuta.
Michal Škoda
foto autor a archiv redakce