Jedním z nejdůležitějších konstrukčních celků traktoru je jeho motor. Svou konstrukcí výrazně ovlivňuje jak ekonomiku provozu, tak i produktivitu práce. Pokročilé systémy elektronického řízení zajišťují u motoru široký rozsah otáček, v němž je poskytován konstantní točivý moment. Ten je k dispozici již při nižších otáčkách, než dříve.
To dovoluje traktor provozovat v režimu s nižší spotřebou paliva, ale při značném tahovém výkonu. Tzv. koncept nízkých otáček realizoval jeden z renomovaných výrobců techniky u své nejvýkonnější série standardních kolových traktorů.
Maximální točivý moment na úrovni celých 2400 Nm je k dispozici již při 1100 ot/min. Maximální výkon 530 k dokáže tento standardní traktor přenášet na půdu díky vydařené kombinaci dostatečné hmotnosti (po dotížení na 21 000 kg) a tím i opory v kolech, která mají na zadní nápravě průměr 2,35 m. Na druhou stranu nabízí výbavu na úrovni standardních kolových traktorů, jako jsou kompletní závěsná zařízení, zvedací sílu 129 kN u tříbodového závěsu vzadu, maximální průtok hydrogenerátoru na úrovni 430 l/min a zadní vývodový hřídel rovnou s trojicí otáček.
Nelze zapomenout ani na komplexní možnosti nastavování hydrauliky, včetně času a průtoku pro zvedání a spouštění samostatně a další funkce. Anebo i možnost otočného řízení, takže může být tento výkonný traktor v době mimo svou hlavní sezónu využíván například v agregaci s frézami při odklízení sněhu, práci v lese, v komunálních službách apod. Této činnosti se může věnovat také díky tomu, že poskytuje své obsluze vysoký komfort i při přejezdech po silnici. Je tedy bez problémů připraven i pro časté přejezdy a přesuny mezi místy působení.