07.12.2019 | 12:12
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Tahové vlastnosti a konstrukce traktorů

Rostoucí hmotnost velkých kolových traktorů doprovází konstrukční změny v oblasti podvozku. Tato skutečnost se týká i přední odpružené nápravy, která musí bez potíží zvládat přenos vysokého výkonu motoru a zároveň značný díl jeho hmotnosti. U těžkých polních tahačů připadá značný díl hmotnosti právě na přední nápravu, což je pro tahově náročné využití výhodné.

Pro nejlepší tahové vlastnosti je tahový bod poháněné nápravy umístěn do středu traktoru. Díky promyšlenému zavěšení robustní nápravy v pohyblivém sedlovém rámu má systém minimum mazacích míst a už na první pohled mu jeho robustní konstrukce předurčuje dlouhou životnost.

Také zadním nápravám konstruktéři věnují pozornost. Velké modely kolových traktorů vyšší výkonové třídy jsou standardně vybaveny zesílenou verzí s průměrem zadní poloosy 127 mm. Zároveň byl výrazně zesílen diferenciál traktoru spolu s uzávěrkou. Zadní nápravu lze obout do pneumatik s průměrem 2115 mm o rozměru až 900/60 R 42. Do každého kola je možné umístit přídavné závaží o hmotnosti až 1250 kg. Robustní konstrukce traktoru umožňuje posunout dovolenou hmotnost na úroveň 18 t. Pohotovostní hmotnost těchto traktorů se pohybuje v oblasti mezi dvanácti až třinácti tunami.

Výsledkem celé řady změn je to, že nabízené traktory vyšší výkonové třídy jsou výkonnější a efektivnější nejen při klasických polních pracích jako je zpracování půdy, ale také při smíšeném využití. Díky tomu se okruh zákazníků může rozrůstat.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down