Evropského mistrovství řidičů traktorů se v letošním roce zúčastnila také Česká republika. Mezi ostatními patnácti řidiči z dalších dvanácti zemí starého kontinentu vyzkoušel své štěstí také Zdeněk Krones. Tento velmi zkušený řidič pracuje s traktory John Deere mnoha generací již dlouhou dobu, a to v zemědělském podniku Agrona a. s. Staré Město na Svitavsku. Díky svému velice aktivnímu a angažovanému přístupu k nastavení traktoru a zároveň i pečlivému nastavování vhodného tlaku pneumatik dociluje v praxi velice nízké spotřeby paliva, při tradiční vysoké výkonnosti traktorů John Deere.
Během soutěžních jízd byla sbírána celá řada důležitých informací. Za tím účelem byl každý traktor osazen řadou senzorů. Kromě času pro projetí celé dráhy se zjišťovala také spotřeba paliva, a to pomocí průtokoměru, uloženého v motoru. Spotřebu paliva mohl každý řidič pozitivně ovlivnit svým stylem jízdy, ale také vhodným nastavením otáček motoru. V terminálu CommandView 4 si jednotliví závodníci zvolili rozsah minimálních a maximálních otáček.
V součinnosti s produktovým manažerem na traktory firmy STROM Praha Ing. Pavlem Fialou zvolil Zdeněk Krones rozmezí pracovních otáček motoru od 1200 do 1800/min a režim převodovky Auto. Rovněž navyšování výkonu Intelligent Power Management bylo vypnuto, stejně tak jako klimatizace.
Ale měřicí zařízení byla instalována i na trati. Na úseku s omezenou rychlostí na 30 km/h hlídal rychlost každé soupravy radar. Překročení rychlosti bylo penalizováno odečtením bodů. V úseku s jízdou po poli bylo zase pečlivě „zakopáno“ zařízení, které měřilo tlak pneumatik traktoru a návěsu na půdu za jízdy. Na trati nechyběl ani slalom mezi kuželi a bodované zacouvání s návěsem.*
Více informací v Mechanizaci zemědělství č. 8/2017.