Německý výrobce dopravní techniky KRAMPE je známý díky špičkovým strojům z dopravní techniky. Nyní přichází na trh s další novinkou.
Jsou jí přívěsy nazvané Roadrunner vhodné pro přepravy většího množství materiálu. Společnost KRAMPE zde spojila známou a ceněnou vanu z vozů Big Body 900 s točnicovým nebo odpojovacím podvozkem Dolly, který lze použít jako sedlový návěs za agrotatru. Nebo je v agregaci s podvozkem Dolly 10 možné návěs tahat i za traktorem. Velká výhoda tohoto návěsu je v dokonalém kopírování stopy traktoru díky přední točně a zadní náběžně řízené nápravě. Návěs Roadrunner lze pořídit i v provedení s dvoustranným sklápěním a při použití nástavků získáte objem vany až 47 m³.
Tento typ návěsu lze schválit jak na rychlost 40 km/h, tak na 60 km/h s ABS. Užitná hmotnost na komunikaci je 24 až 30 tun uvnitř podniku, díky nízkému tahovému odporu potřebujete jen 180 koní tahové síly. Pro dobrou stabilitu při sklápění je zadní náprava podepřena hydraulicky spouštěcími válci.
Návěsy Roadrunner lze dodat jak na třech nápravách, tak ve dvounápravovém provedení. U verze se třemi nápravami je možné vůz vyrobit s odnímatelným podvozkem Dolly, nebo s pevným podvozkem. Tandemové provedení je možné pouze s pevným podvozkem Dolly.
Ing. Michal Sechter
produktový manažer Krampe
Pekass a. s.
Foto:
Užitná hmotnost je 24 až 30 tun, díky nízkému tahovému odporu je třeba jen 180 koní tahové síly
Německý výrobce dopravní techniky KRAMPE přichází s přívěsy Roadrunner, které jsou vhodné pro přepravy většího množství materiálu