Společnost Alliance Tyres Group (ATG) představuje dvě nové pneumatiky. Jedna je určena pro přívěsnou techniku a časté jízdy po sinici i při vyšších rychlostech, druhá je záběrová, určená pro traktory s nižším výkonem a jezdící převážně mimo zpevněné komunikace.
V souladu s trendem snižování utužení půdy přejezdy těžkou technikou jde pneumatika Alliance 128 High Speed Flotation. Je vyráběna s rozměrem 800/35-22.5, který dává jasně tušit, že otisk pneumatiky bude velký, a tím se i lépe rozloží hmotnost, kterou pneumatika přenáší na půdu.
Bez zajímavosti není ani použitý vzorek. Ten používá podélné drážkování ve střední části, které zajišťuje dobré vedení při přímé jízdě a hlavně nízký valivý odpor. Na bocích je použit vzorek se žebrováním, které má význam při jízdě v zatáčkách, vyjíždění z kolejí a pro samočisticí efekt pneumatiky. Boky pneumatiky jsou zaoblené, takže při průjezdu terénem s nižší únosností nevznikají koleje s ostrými hranami. Použitá kaučuková směs má vyšší odolnost vůči opotřebení a nylonová vlákna zajišťují stabilitu pneumatiky i při maximální rychlosti jízdy, která dosahuje 65 km/h.
Pneumatika 128 HSF tak najde uplatnění zejména pro návěsy a přívěsy traktorů, a to i těch, co mohou jezdit vyšší rychlostí než 40 km/h a dále též pro tažená rozmetadla hnojiv a lisy. Není tajemstvím, že při jejím vývoji spolupracovali inženýři ATG s konstruktéry od firmy Claas, takže zřejmě nebude výjimkou, když tuto pneumatiku uvidíme na lisech či senážních vozech z Harsewinkelu*
Celý článek je v týdeníku Zemědělec.