Novinkou v oblasti elektroniky u traktorů je systém automatického rozpoznávání nářadí. Po připojení stroje k traktoru se na počítač v kabině automaticky nahrají jeho parametry. Elektronického propojení traktoru a agregovaného stroje lze využít k tomu, aby byly automaticky ovládány prvky traktoru za účelem dosažení optimalizace provozu.
Jedná se o otáčky vývodového hřídele, činnost tříbodového závěsu, rychlost jízdy, průtok oleje na vnějších okruzích hydrauliky, souvraťový management, dokonce i automatické řízení a řízení traktoru při aktivním systému ovládání nářadí. Jde tedy o skutečně komplexní systém, využívající pokroku v oblasti elektroniky.
Systémy souvraťové automatiky se v traktorech všech výkonových tříd vyskytují již dlouho. V poslední době velcí výrobci traktorů zapracovali na propojení těchto systémů s GPS navigací na traktoru. Jedná se o užitečné zlepšení, které nyní již dovoluje řidiči vytěžit maximum komfortu z instalované elektroniky.
Řidič nejprve najede do souběžné jízdy, aktivuje navigaci a pustí volant. Do souběžné jízdy navede traktor integrovaná navigace s přesností 2,5 cm. Přijímač, vybavený modulem pro příjem RTK signálu, je umístěný na střeše kabiny. Tento přijímač umí přijímat signály ze satelitů GPS a GLONASS a s RTK přesností je tento systém využitelný k řízení traktoru při setí, sázení, řádkovém zpracování půdy či řádkové kultivaci.
Řidič si může zvolit jednu ze šesti možností souběžných jízd v závislosti na tvaru pozemku a prováděné práci. U pravidelného a rozlehlého pozemku je vhodnou alternativou kopírování přímé stopy AB. Poloha traktoru na poli je zobrazena na obrazovce robustního terminálu. Klávesy rychlého přístupu dovolují rychle zvolit požadovanou funkci.