04.02.2018 | 02:02
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Pokrok v oblasti elektroniky

Novinkou v oblasti elektroniky u traktorů je systém automatického rozpoznávání nářadí. Po připojení stroje k traktoru se na počítač v kabině automaticky nahrají jeho parametry. Elektronického propojení traktoru a agregovaného stroje lze využít k tomu, aby byly automaticky ovládány prvky traktoru za účelem dosažení optimalizace provozu.

Jedná se o otáčky vývodového hřídele, činnost tříbodového závěsu, rychlost jízdy, průtok oleje na vnějších okruzích hydrauliky, souvraťový management, dokonce i automatické řízení a řízení traktoru při aktivním systému ovládání nářadí. Jde tedy o skutečně komplexní systém, využívající pokroku v oblasti elektroniky.

Systémy souvraťové automatiky se v traktorech všech výkonových tříd vyskytují již dlouho. V poslední době velcí výrobci traktorů zapracovali na propojení těchto systémů s GPS navigací na traktoru. Jedná se o užitečné zlepšení, které nyní již dovoluje řidiči vytěžit maximum komfortu z instalované elektroniky.

Řidič nejprve najede do souběžné jízdy, aktivuje navigaci a pustí volant. Do souběžné jízdy navede traktor integrovaná navigace s přesností 2,5 cm. Přijímač, vybavený modulem pro příjem RTK signálu, je umístěný na střeše kabiny. Tento přijímač umí přijímat signály ze satelitů GPS a GLONASS a s RTK přesností je tento systém využitelný k řízení traktoru při setí, sázení, řádkovém zpracování půdy či řádkové kultivaci.

Řidič si může zvolit jednu ze šesti možností souběžných jízd v závislosti na tvaru pozemku a prováděné práci. U pravidelného a rozlehlého pozemku je vhodnou alternativou kopírování přímé stopy AB. Poloha traktoru na poli je zobrazena na obrazovce robustního terminálu. Klávesy rychlého přístupu dovolují rychle zvolit požadovanou funkci.

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down