Při běžných typech polních prací s moderními traktory lze využívat celé řady komfortních automatických funkcí. Patří k nim i možnost uložení otáček motoru do paměti a po stisku tlačítka pak traktor pojíždí při zvolených otáčkách.
Řidič se již o otáčky motoru nemusí starat, přičemž svým nastavením určí, zda od motoru požaduje, aby pracoval v oblasti vysokého výkonu anebo naopak v úsporné oblasti s nízkou měrnou spotřebou paliva. Pamětí pro nastavení otáček může být i více, takže při dojíždění k souvrati si lze tempomat otáček zcela vypnout nebo přepnout na druhou paměť s nižšími nastavenými otáčkami.
Možnosti uložení si otáček motoru do paměti se nevyužívá jenom při agregacích s aktivním nářadím, ale hodí se například i při orbě. Může být kombinována s tempomatem rychlosti: řidič si do paměti uloží pojezdovou rychlost například 8 km/h a po stisku tlačítka se traktor na tuto rychlost rozjede a udržuje ji. Protože ale pojezdová rychlost při práci na poli je veličina, kterou je zapotřebí častěji měnit, mají moderní automatiky samostatný ovladač, kterým lze rychlost za jízdy traktoru zvyšovat nebo snižovat. Jedná se většinou o ovladač otočný, dovolující rychlost měnit v celém rozsahu, ale v malých krocích.
Jak při práci s nakladačem, tak i při běžném otáčení na souvratích je užitečný systém, při kterém si lze nastavit, jaký počet otáček volantu bude zapotřebí pro natočení předních kol ze středové polohy do plného rejdu. Na terminálu v kabině si lze například v pěti režimech zvolit, jak moc se tento počet zredukuje.