Moderní zemědělství si nelze představit bez fungování dopravy. Zemědělské produkty se musí dopravovat z pole, zatímco celá řada dalších materiálů zpět na pole. Mechanizační prostředky pro provádění dopravy mezitím prošly vývojem, takže mají nejenom větší kapacitu, ale také lepší technickou úroveň a možnosti širšího a flexibilnějšího využití.
Koncept traktoru a návěsu je tradičně nejčastěji využívaným způsobem přepravy materiálu v zemědělství. Používané návěsy se vzájemně liší svým podvozkem či způsobem vykládání materiálu. Ale svůj význam mají i přívěsy, které s točnicovým řízením a dvoustranným sklápěním vytváří vhodné předpoklady pro spojení do soupravy dvou strojů.
Pro vyprazdňování materiálu se využívá sklápění korby, dále podlahového dopravníku (záležitost velkoobjemových návěsů na dopravu řezanky), které mohou být v přední části vozu sklopeny dolů, dále nekonečného pásu, výtlačného štítu či od podzimu roku 2011 také kombinace obou těchto systémů. Systémy s podlahovým dopravníkem nejsou vhodné k dopravě zrna, ostatní varianty jsou využitelné univerzálněji.
Řezanka od řezačky, ať při sklizni senáží nebo silážní kukuřice či obilnin na GPS, se vyznačuje poměrně malou objemovou hmotností (zhruba 400 kg/m3). Proto je od traktorových návěsů či přívěsů vyžadován velký objem korby, který může dosahovat i 60 m3. U návěsů za terénní nákladní automobily či automobilové tahače se pak objem šplhá ještě výše. Výjimkou v takovém případě není ani korba, vyrobená z hliníku, která díky snížení pohotovostní hmotnosti znamená zvýšení hmotnosti užitečné.