Každý určitě souhlasí, že prevence je nejlepším způsobem boje proti nemocím. I když nemáme žádné zřetelné zdravotní potíže, je třeba chodit na pravidelné lékařské prohlídky a předcházet tak nežádoucímu onemocnění. Když pacient přijde v čas, lze chorobu v krátké době vyléčit. Kdo ale na prevenci nedbá, hrozí nebezpečí, že se u něj nemoc projeví později, avšak v mnohem fatálnější formě. Je už hůře léčitelné a často končí i smrtí.
Obdobné zásady prevence vyznává společnost PEKASS Praha také u zemědělské techniky, kterou dodává našim zemědělcům. „Dlouhodobě se snažíme u některých strojů realizovat určité typy servisních činností ihned po sezóně,“ řekl týdeníku Zemědělec provozní ředitel společnosti PEKASS Praha Ing. Zdeněk Volmut. „V našem servisním kalendáři patří podzim sklízecím mlátičkám a postřikovačům, zima traktorům a manipulační technice a nyní tento preventivní program zavádíme také u secích strojů Horsch, pro něž si rezervujeme konec jara a začátek léta,“ upřesňuje ředitel.
Když servisní technik společnosti PEKASS Praha přijede do zemědělského podniku nebo na farmu, společně s obsluhou secího stroje zkontroluje a vyzkouší podle přesně stanoveného návodu všechny body a zaznamená výsledek. Na základě této inspekční prohlídky vytvoří zápis o „zdravotním stavu“ stroje včetně výsledků měření řady hodnot. Tento objektivní materiál je podkladem pro následné jednání s majitelem stroje či jinou kompetentní osobou. Vedoucí servisu na dané pobočce pak v krátké době zpracuje návrh konkrétních servisních opatření, které je třeba u secího stroje udělat, aby v následující sezóně splňoval stoprocentně všechny parametry. A to jak z pohledu technického, tak i finančního. Je pak na majiteli, zda nechá případné závady v počáteční fázi opravit, a to s výrazně menšími náklady, nebo bude riskovat havárii.*
Celý článek naleznete v Zemědělci č. 24.