27.09.2018 | 02:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Předvádění aneb osvěta pokračuje

Letošní počasí nadělalo nejen zemědělcům, ale i nám nejedno překvapení. Celá sklizeň se na mnoha místech posunula i o několik týdnů dopředu a stejně tak se muselo posunout i předvádění naší vlajkové lodi mezi traktory - JCB Fastrac.

Předvádění jako takové, je jednou z nejdůležitějších činností, které může zemědělský prodejce dělat. Toto platí u našich traktorů ještě mnohem více. Nic nepřesvědčí člověka sedícího mnohdy více jak 12 hodin denně v konvenčním traktoru více, než když si sedne do našeho prostorného plně odpruženého stroje a zjistí, že 12 hodin v traktoru najednou nemusí být tak namáhavé, jako doteď. Mohu prohlásit, že v tomto ohledu jsme bezkonkurenční a že nám každý po jeho vyzkoušení dá za pravdu.

V dopravě a na poli

Komfort ve stroji není vše, traktor musí hlavně plnit svojí funkci a vykonávat efektivně přidělenou práci. Při předvádění se traktor snažíme vždy předvést ve všech možných aplikacích. Jedna z jeho opravdu oblíbených v případě obou modelových řad, je doprava. Zde se díky zmíněnému pohodlí obsluhy, rychlosti až 70 km/h a bezpečnosti řadí ke špičce na trhu.

Doprava byla vždy devizou tohoto stroje a nám se tak mnohdy stává, že nám zákazníci, kteří stroj na tuto činnost nepotřebují odvětí, že FASTRAC je spíše tahačem a na pole se příliš nehodí. Zde pak právě přichází ona nenahraditelná funkce předvádění, kdy zákazníkovi dokazujeme opak. Pokud se například bavíme o pícninářských pracích – sekání, nahrabování, lisování – je Fastrac díky své konstrukci a výkonu na vývodovém hřídeli opět velmi silným hráčem. Díky odpružení obou náprav nedostává nesené nářadí takové rázy a méně se opotřebuje, zároveň může stroj dosáhnout i o 1/3 vyšší rychlosti než jeho konkurenti. Díky tomu dosahuje jeho majitel vyšší efektivity tím, že zvládne práci za kratší čas a ještě k tomu jde domů bez bolavých zad.

V poli se pak traktor může blýsknout například u postřiku a rozmetání. Pokud jej máte agregovaný s naváděcím systémem, tak můžete provádět přesnou aplikaci za mnohem vyšší rychlosti než u konvenčního stroje. Proč tomu tak je? Opět díky celkovému odpružení, které udržuje rázy kabiny na mnohem menší úrovni a s tím i související rázy přijímače signálu, který je na ní umístěný. Jízda s postřikovačem nebo rozmetadlem více jak 25 km/h není problém.

Náš traktor je plnokrevný stroj s mnoha výhodami. Výše vypsané operace jsou ty, kde se významně projevují. Fastrac si velmi dobře vede i v další operacích v přípravě půdy i setí. Nejlepší, jak si jeho přednosti ověřit, si je ho vyzkoušet. Pokud byste ho chtěli vidět v akci, tak nás neváhejte kontaktovat a my vám ho rádi předvedeme.

Nové možnosti vylepšení

Balíček vylepšení pro JCB Fastrac modelových sérií 4000 a 8000 byl obohacen o další z uživatelských poznatků a požadavků. Navýšil výkonnost na silnici, snížil spotřebu paliva a představil možnosti pro ovládání a kontrolu nářadí s Isobus připojením.

Zkušení uživatelé traktorů Fastrac, stejně jako farmáři a dodavatelé provozující Fastrac, ocenili při návštěvě výrobního závodu JCB dosažené výsledky produktivity a schopnosti jednotlivých traktorů na poli, při dopravě a v neposlední řadě také jízdní komfort a schopnost vytrvat v práci na poli v takových pracovních podmínkách, kde už jsou uživatelé jiných, méně komfortních traktorů, nuceni zpomalit.

V souhrnu přinesla tato vylepšení hlavně upřesnění a funkce, o které uživatelé traktorů Fastrac žádali a které byly rovněž představeny jako část současné filosofie vylepšování produktu JCB založené na zkušenostech s traktory Fastrac.

Tři traktory Fastrac řady 4000 ve výkonové řadě od 130 – 175 kW (175 - 235 hp) mají nejvyšší rychlost 60 km/h a nové traktory Fastrac řady 8000 mají maximální rychlost dokonce 70 km/h. Obě řady jsou vybaveny odpružením obou náprav, dvojčinným brzdovým okruhem s velkými externími diskovými brzdami na všech kolech a ABS k dosažení nejvyššího možného brzdného účinku a kontroly řízení při všech možných podmínkách.

Díky těmto funkcím zvládnou traktory Fastrac 4000 a 8000 svojí cestu rychleji, což zajišťuje menší únavu při řízení, a proto mohou řidiči těchto strojů pracovat denně více hodin a navýšit tak celkovou produktivitu dosažením vyšších výkonů jak na poli, tak při dopravě.

Řídící software vyvinutý pro bezstupňovou převodovku v obou řadách traktorů Fastrac nyní nabízí řidiči 3 možnosti výběru v Drive mode (jeden z režimů řazení převodovky). Originální řízení motoru/převodovky je strategicky propojeno jako jeden celek, který využívá navýšení otáček motoru pro vyšší akceleraci při práci s těžkými náklady a tahání do kopce. Pak je zde další, méně agresivní režim Drive mode, jež je použitelný například pro práci s nakladačem, dále při připojování nářadí, anebo v případě cesty z farmy na pole s malým nákladem. Zde je pak motoru umožněno pracovat při menších otáčkách, než v předchozím případě a dosáhnout tak menší spotřeby paliva a kultivovanější cesty. Řidič může rychle zvolit nové nastavení Drive modu za použití intuitivního JCB dotykového terminálu, který umožňuje jednoduché nastavení stroje.

System GPS je dostupný přes dodatečný displej například s jednotkou od Trimble a příslušenství s Isobus může být rovněž využíváno za pomoci terminálu od AG-Leader, John Deere, Topcon a Trimble. Další Isobus displeje mohou vyžadovat přídavné konektory.

Představeny byly rovněž více obsáhlé možnosti LED osvětlení, čímž je myšleno to, že traktory mohou být vybaveny s pracovními LED světly na kapotě motoru plus standardní nebo vyšší úrovní LED osvětlení pro jízdu na silnici, které osvětluje prostor před vámi jasnějším bílým světlem, což vám halogenové žárovky nabídnout nemohou.

V největší kabině na trhu Command Plus je vzduchem odpružené sedadlo s vyšší zádovou opěrkou, které uživateli poskytuje další ochranu. To je využitelné hlavně pro řidiče mající velké množství práce založené na přepravě nákladů a přípojného nářadí nebo dalších činností zvyšujících riziko zadního nárazu. Traktoristé si také mohou zvolit cestu vyššího komfortu díky kvalitnímu koberci v kabině na podlaze.

Jako další z možností, které Fastrac nabízí, je box za kabinou v místě třetí nástavby, kde je možno převážet věci potřebné k práci jako nářadí, řetězy, kanystry s palivem, oleji nebo například zajišťovací pásy pro přidělání nákladu. Další výhodou, kterou tento box přináší je, že nijak neomezuje viditelnost z kabiny.

Co se týká pneumatik na traktorech Fastrac, uživatel má možnost volby mezi novou kombinací 600/70 R34 vpředu a 710/70 R38 vzadu v případě série 8000, a to od značek BKT nebo Trelleborg. Dále jsou v nabídce pro řadu 4000 zimní pneumatiky Nokian v rozměru 540/60 R30.

V neposlední řadě bylo ještě představeno obutí 600/70 R30 a 710/60 R30 od Michelin, Trelleborg a BKT pro řadu 4000, jenž je na ráfcích umožňující nastavení šířky stopy 2 m, tak aby se vyhovělo požadavkům od zákazníků.

Ing. Lukáš Kašpar

produktový manažer JCB Fastrac

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down