Při výběru a nasazení techniky pro zpracování půdy před setím hraje roli také rozhodnutí, zda je vhodnější nesený nebo polonesený stroj. U poloneseného provedení nese podvozek značný díl hmotnosti stroje, takže jsou pneumatiky traktoru a jeho tříbodový závěs ušetřeny nadměrného namáhání. Prodlužuje se tím i jejich životnost.
Menší zatěžování pneumatik zadní nápravy traktoru umožňuje je hustit s nižším tlakem vzduchu a zároveň ani do předního závěsu není třeba připojovat nadměrně těžké přídavné závaží. Tím působí celá souprava šetrněji na půdu jak v přímých jízdách, tak i v průběhu otáčení na souvratích. Nižší tlak v pneumatikách a větší kontaktní plocha zlepšují trakční vlastnosti, snižují prokluz kol a spotřebu paliva. Menší hodnoty měrného tlaku znamenají také menší utužení půdy.
Nadměrné dotížení traktoru může znamenat také překročení dovolené celkové hmotnosti a přípustného zatížení jeho náprav. Naopak při práci s poloneseným nářadím to není zapotřebí; pokud se jedná například o radličkový kypřič, který může vykazovat značný tahový odpor při práci ve větších hloubkách, může být vybaven trakčním posilovačem.
Význam tohoto zařízení v praxi prokázala již celá řada měření a potvrzují ho i samotní uživatelé. S využitím hydrauliky traktoru se vytvoří tlak v pístnici a jejím působením se přenáší určitý díl hmotnosti kypřiče na zadní nápravu traktoru. Tím jsou obě hnaná zadní kola přídavně dotěžována a není zapotřebí nadměrných přídavných závaží. Tlak v systému je regulovatelný z kabiny.