09.10.2018 | 01:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Moderní výbava pro dopravní techniku

Systémy pro centrálně ovládanou změnu tlaku vzduchu v pneumatikách umožňují využívat více výhod z moderní konstrukce zemědělských pneumatik – nejen na traktoru, ale i u závěsné dopravní techniky. Jsou přitom snadno ovladatelné a nabízí i četné užitečné funkce, jako je například akustická výstraha při nadměrném poklesu tlaku vzduchu.

Tlakový vzduch pro huštění pneumatik pochází buď od běžného kompresoru vzduchotlakového systému traktoru, anebo od přídavného kompresoru, pro který se ale na mnoha traktorech obtížně hledá místo.

Naproti tomu lépe se hledá místo pro přídavné kompresory na velkých návěsech či cisternách. Tyto přídavné kompresory jsou poháněny hydraulikou traktoru. V zásadě existuje možnost volby mezi šroubovým a pístovým kompresorem. Velké návěsy či aplikační cisterny jsou často osazovány čtyřmi nebo šesti (výjimečně také osmi) velkoobjemovými pneumatikami, které vyžadují poměrně velký objem vzduchu na zvýšení nahuštění. Aby nebylo nutné při opětovném zvyšování tlaku vzduchu dlouho čekat, mají používané kompresory značný výkon – od 1000 do 3600 litrů vzduchu za minutu. Přesto je třeba počkat zhruba tři až pět minut na to, než systém zvýší tlak vzduchu v pneumatikách návěsu na požadovanou hodnotu pro jízdu po silnici.

Zvláštní výbavu pro sklápěcí přívěs představuje vak, který může být napuštěný kejdou či digestátem. Vak je vyroben z tkaniny, pokryté PVC. Tento materiál se již delší dobu využívá pro zakrývání zásobníků na kejdu a k dalším účelům, takže existují zkušenosti s jeho odolností vůči UV záření, výkyvům teplot atd.

V ložné ploše návěsu se vak přizpůsobí jejím obrysům. Ve spodní části je doplněn o přišroubovanou přírubu o průměru šesti palců, která slouží jako plnicí otvor.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down