08.10.2018 | 06:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Různá provedení vozidel pro zemědělství

V českém zemědělství se k dopravě komodit, krmiv a hnojiv stále více využívají nákladní automobily. Běžné jsou v našich podmínkách nákladní automobily s nástavbami v provedení s trojicí náprav 6x6. Čtyřnápravová vozidla se vyrábí buď v kombinaci uspořádání dvě a dvě nápravy (tedy plnohodnotné 8x8), nebo v kombinaci 1+3 nápravy a pohon 8 x 6 – poslední náprav není hnaná, ale je rejdová. Méně časté jsou verze 4x4. A nejčastěji jsou osazeny cisternovou nástavbou, která má objem 12, 15 anebo i 19 metrů krychlových.

Cisterny, vyrobené ze sklolaminátu, mají výhodu nízké hmotnosti. Ale v provozu jsou i nákladní automobily, homologované jako traktor, opatřené nástavbou s výtlačným štítem. Taková nástavba je široce využitelná k dopravě nejrůznějších druhů materiálů, od zrnin přes okopaniny až po siláže a senáže. I tak to některým zákazníkům pro dostatečné vytížení nákladního automobilu nepostačuje, a tak může být vozidlo dodáno s výměnným systémem nástaveb. Na první pohled se liší především v tom, že je osazené hydraulickými válci, které slouží pro výměnu nástaveb. Díky tomuto řešení nemusí při záměně nástaveb asistovat žádný další stroj. Další typy nástaveb pak pro vyprazdňování využívají klasický řetězový podlahový dopravník, anebo se jedná i o sklopné nástavby.

Nejsou také výjimkou případy, kdy uživatelé své nákladní automobily přezouvají do jiných pneumatik. Platí to především pro poskytovatele služeb, kteří své tahače i návěsy přezouvají v případě, že budou sloužit k dopravě substrátu pro bioplynové stanice na delší vzdálenosti kompletně po zpevněných cestách. Pro osm pneumatik (čtyři na tahači a čtyři na návěsu) to znamená dvě hodiny práce v dílně, které se ovšem vrátí v menším opotřebování cenných širokých plášťů.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down