Výrobci traktorů se při konstrukci plynulé převodovky vydávají novými cestami. Při automatické změně jízdního rozsahu nedochází ke změně převodového poměru, ale celkového toku výkonu převodovkou. A to i při zatížení a bez skokové změny otáček či točivého momentu.
Řidič tuto změnu vůbec nezaznamená a traktor se v celém rozsahu rychlosti od 0 do 40 km/h pohybuje plynule. A navíc: maximální rychlostí 40 km/h se traktor pohybuje při otáčkách motoru, snížených na úroveň 1450/min. Manuální řazení prvního či druhého jízdního rozsahu není zapotřebí. Převodovka pracuje automaticky v nejvhodnějším rozsahu, čímž jsou vyloučeny chybné povely obsluhy.
Přídavnou bezpečnost při zastavování, stání a následném rozjíždění poskytuje aktivní klidová regulace. Pro rozjetí se z klidového stavu ve svahu, a to i s návěsem, postačuje šlápnout na pedál plynu. Za jízdy vyšší rychlostí po silnici pak snižuje ztráty výkonu hluboká konstrukce velké olejové vany motoru a tím i nízko uložená hladina motorového oleje. Redukce ztrát vířením oleje znamená i snížení spotřeby paliva.
U kompaktních traktorů je třeba nezapomínat na to, že může vyvstat potřeba agregace s nářadím, poháněným závislým vývodovým hřídelem. Tuto možnost někteří výrobci nenabízejí. Naproti tomu u nezávislého vývodového hřídele se součástí výbavy i u strojů nižší střední výkonové třídy stává automatické vypínání a zapínání hřídele v závislosti na pohybu zadního tříbodového závěsu.*
Více informací v Zemědělském týdeníku.