Pro plynulé překládání zrna ze sklízecích mlátiček na odvozní soupravy je třeba splnit řadu podmínek. Na dlouhém poli musí být připravené odvozní soupravy na obou koncích. Na pozemcích s délkou větší, než 600 m, provádí mnohé podniky průseky, aby řidiči odvozních souprav nemuseli jezdit přes celé pole. Přesto je tato varianta u obsluh traktorů neoblíbená, protože jsou nuceni přejíždět přes vyježděné kolejové řádky.
Vždy ale bude existovat závislost mezi délkou pozemku, šířkou záběru žacího ústrojí a objemem zásobníku zrna. Při sklizni pšenice s výnosem 8 t/ha mlátičkou se zásobníkem zrna o objemu 10 000 l a žacím ústrojím o záběru 7,6 m je možné zvládnout jízdu na vzdálenost maximálně 620 m tam a 620 m zpět, aby bylo možné plný zásobník zrna vyprázdnit na jednom místě. Nejvýkonnější sklízecí mlátičky současnosti jsou ale osazovány zásobníkem o objemu 12 000 l, což dovoluje zvládnout na jednu cestu tam a zpět vzdálenost delší ještě o 130 m. Jakkoli se tento rozdíl bude zdát malý, tak již po deseti vysýpání zásobníku zrna mlátička najede více o 2,6 km.
Nejvýkonnější sklízecí mlátičky ale bývají často osazeny větším žacím ústrojím, a to až 12,4 m. V takovém případě ujedou „jen“ 480 m tam a zase zpět, a jejich zásobník o objemu 12 000 l se naplní. Tyto stroje se využívají pro sklizeň pozemků o velké výměře, a také jejich výkon motoru, který činí až 600 k, by neměl přicházet nazmar zbytečnými přejezdy po poli k odvozním soupravám. Z toho logicky vyplývá nezbytnost jejich obsluhování odvozními soupravami, anebo překládacím návěsem.