Jakmile zazvoní zlaté klasy obilí, pustí se sklízecí mlátičky zase do práce. Svou sklizeň předvede i plechová kavalérie sklízecích mlátiček John Deere během tradiční akce DemoTour. V loňské sezóně objely čtyři předváděcí stroje každý přes 20 zemědělských podniků a jejich výsledky mohli zemědělci porovnat s výsledky sklizně se svými stávajícími modely.
Nejde přitom jen o „pocit“ z práce stroje, díky různým metodám lze i exaktně dokázat a změřit výsledky ať už z pohledu výnosu, množství ztrát, čistoty zrna nebo kvality slámy.
Během loňských žní byly do předvádění nasazeny čtyři stroje. Tři z řady T a jeden z řady S. Každý z nich měl svou vyškolenou obsluhu, která je se strojem téměř „srostlá“. Během své cesty průměrně sklidily 800 ha a najeli kolem 2500 km. To bylo zajímavé vzhledem k výbavě axiálního eSkového modelu, který byl vybaven novou pásovou jednotkou.
„Vzhledem k tomu, že se nám v Česku na poli sklízecích mlátiček daří, dostáváme od společnosti John Deere zajímavé předprodukční modely a inovace k vyzkoušení. V loňském roce to byla právě sklízecí mlátička řady S700i s novým pásový podvozkem.“
Nová pásová jednotka byla představená v roce 2018 a teprve v letošním roce vstupuje do prodeje. Pro společnost John Deere vyrábí exkluzivně novou pásovou jednotku firma Soucy Track. Změny se dotkly zvětšení styčné plochy, narostla délka pásu a výrazně se zvýšila životnost. Sklízecí mlátička s pásovým podvozkem jedoucí loňské DemoTour přinesla zajímavé výsledky. Po žních měla za sebou 4600 km z toho 2560 km najela po komunikacích a vzorek ubyl o 19 %, což znamená, že pokud by každoročně najela takový ohromný objem kilometrů po silnicích, nové pásy by sjela za pět let. Pro běžného českého uživatele to však znamená, že pásy nikdy nesjede.*