U traktorů „do dvora“ s výkonem 50–110 k není ani tak důležitá výbava, ale spíše dobrá manévrovatelnost, obratnost a příznivé celkové rozměry. Traktor by měl mít nízkou výšku pro snadný průjezd stájemi, měl by být lehký, ale zároveň rychlý, výkonný jak v pojezdu, tak i v hydraulickém systému a zároveň úsporný. U nových traktorů jejich výrobci provedli změny například v oblasti převodovky, čímž snížili její hmotnost, zvýšili světlou výšku a rovněž i účinnost.
Usnadnění práce přinese řidiči i využívání souvraťového managementu, který vykoná jednotlivé úkony jeden za druhým na souvrati samočinně. Moderní navigační systémy umí otáčet soupravu na souvratích také automaticky. Výsledkem toho je eliminace možných chyb obsluhy, zvýšení běžných pracovních rychlostí, úspory v oblasti nákladů na palivo či na náhradní díly a možnost pracovat i za sucha, za mlhy nebo v noci. Pokud se tedy předpokládá u traktoru s výkonem 130-160 k intenzivní nasazení v dlouhých směnách (byť i jen v relativně krátkém období), je vhodné jej dobře vybavit.
Nové modelové řady kompaktních traktorů disponují vyšší hodnotou užitečného zatížení. Nové typy předních náprav dovolují osazení traktoru i větším čelním přídavným závažím, případně instalaci čelního nakladače s vyšší zvedací kapacitou. Tím je umožněna bezproblémová manipulace s těžkými balíky slámy. Vyšší hodnota užitečného zatížení dovoluje také práci se secí kombinací a s kotoučovým pěchem.*
Více informací v Zemědělském týdeníku.