12.04.2019 | 07:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Užitečný elektronický systém

Dosažení optimálního nastavení u řady Lexion 700 představuje nesnadný úkol i pro zkušeného kombajnéra - zvláště po celý dlouhý sklizňový den při měnících se podmínkách. V tom mu může pomoci dialog se systémem Cemos. Pro udržení optimálního nastavení po celý den by ale řidič musel s Cemosem neustále komunikovat.

A tuto nutnost mu ubírají nové automatické systémy. První z nich má název „Cruise Pilot“ a jedná se o regulaci pojezdové rychlosti. Regulace vychází z údajů senzoru, umístěného v šikmém dopravníku, který zjišťuje mocnost vrstvy procházejícího materiálu, a podle ní je rychlost jízdy automaticky přizpůsobována. Cruise Pilot je výbavou na přání, zároveň ale nezbytným předpokladem pro fungování systému s názvem Cemos Automatic, který v roce 2013 uměl již automaticky, tj. bez nutnosti zásahu řidiče, měnit nastavení otáček obou rotorů, klapek rotorů, sít a výkonu ventilátoru.

Další změnou bylo rozdělení systému Cemos Automatic na dvě části. První část měla za úkol sledovat a měnit otáčky rotorů a nastavení jejich klapek a vžila se pod názvem Cemos Auto Separation. Druhá část se specializovala na horní a spodní síta, ale i na otáčky ventilátoru. Ta má označení Cemos Auto Cleaning. Je-li Cemos Automatic aktivní, jsou zároveň v činnosti oba tyto automatické systémy. Nicméně jedna z výhod tohoto logického rozčlenění spočívá v tom, že kdykoli může být jeden ze dvou systémů deaktivován. A s pomocí malého tlačítka na multifunkční pojezdové páce může řidič deaktivovaný systém kdykoli opět aktivovat.

A ačkoli fungují samočinně, tak řidič může u kteréhokoli systému jeho nastavení manuálně změnit. Druhý systém je přitom stále aktivní a novému nastavení se automaticky přizpůsobí.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down