Traktory Lindner jsou v mnoha směrech specifické. Vyrábí je rodinná firma a jsou primárně určeny především pro rakouské zemědělce a uzpůsobovány jejich potřebám vycházejícím zejména ze specifik hospodaření v Alpách. Ale prodávají se i v ostatních zemích, včetně naší republiky. A v posledních dvou letech o něco více.
Proč tomu tak je? Hlavně proto, že výrobce zavedl do svého sortimentu modelovou řadu Lintrac vyznačující se komfortním ovládáním, plynulou převodovkou ZF a na přání též zadní řiditelnou nápravou. A protože plynulou převodovku v nižší výkonové třídě nabízí jen minimum výrobců a zadní řiditelnou nápravu nikdo, je Lintrac opravdu unikátním traktorem.
Má to smysl?
Na otázku zda má použití řízené zadní nápravy smysl, lze odpovědět, že jsou situace, kdy určitě ano a zájem ze strany uživatelů to potvrzuje. V Lindneru proto aktuálně vyrábějí téměř polovinu z traktorů právě v provedení Lintrac, i když ne všechny mají řízení zadní nápravy, které je výbavou na přání. Již sama plynulá převodovka je pro stokoňový či stodestikoňový traktor dostatečně unikátní.
Jeden z unikátních traktorů Lintrac 90 má druhým rokem na svém dvoře i Tomáš Chadim z Nové Vsi u Batelova. Na sedmdesátihektarové farmě s chovem 15 dojnic a celkem 35 kusů skotu hospodaří spolu se svým synem a v současné době již zvládají většinu prací sami. Zhruba 35 hektarů z výměry tvoří orná půda, na níž pěstují pouze krmné plodiny, a to jarní pšenici, jarní ječmen a oves a také jetel pro výrobu senáže. Pouze jařiny pěstují proto, že přemnožená zvěř by jim přes zimu porosty spolehlivě zlikvidovala.
Nový Lintrac 90 byl zakoupen jako náhrada stařičkého Zetoru 4011, a když už je to unikátní traktor, tak i důvody jeho nákupu byly rovněž unikátní. Jedním z hlavních byla celková výška, která musela být do 2,5 m, aby se traktor vešel do garáže. Tomáš Chadim nechtěl garáž nijak upravovat, a tak se výběr traktorů velmi zúžil. A nakonec z něj vzešel právě Lintrac 90, kterého si navíc jeho majitel zakoupil v provedení s řízenou zadní nápravou a doplnil čelním nakladačem MX.*
Celý článek najdete v Mechanizaci zemědělství 7/2019.