V oblasti dopravní techniky pokračuje další vývoj. I v otázce odpružení se změnily priority. Zatímco dříve byly součástí standardní výbavy listové pružiny, tak nyní se stále častěji využívají pružiny parabolické. Poskytují účinnější tlumení rázů a v naloženém stavu a při sklápění nákladu vyšší jízdní stabilitu.
Výrobci sice nabízí také příplatkovou variantu v podobě pneumatického odpružení, které se však v praxi dočkalo jen malého rozšíření. A to přesto, že součástí pneumatického nebo hydropneumatického odpružení může být systém vážení.
V oblasti brzdového systému je třeba dbát na to, aby dopravní prostředek měl alespoň jeden automatický regulátor brzdného účinku (na přední nápravě).
Zatímco dříve se postranice korby u přívěsů vyráběly převážně ze dřeva, tak v současnosti jsou běžně jiné materiály. A to především ocel, vícevrstvé dřevěné desky, plasty či hliník. Postranice z oceli se sice vyznačují robustností, při poškození však rychle podléhají korozi. Hliníkové provedení přináší – stejně jako u univerzálních návěsů s korbou – výhodu vyšší užitečné hmotnosti, ovšem za cenu vyšších pořizovacích nákladů.
Vyšší užitečná hmotnost je výhodou taktéž u postranic z vícevrstvých dřevěných desek. Tyto desky jsou usazeny v rámu z pozinkované oceli anebo z hliníku, a doporučuje se i v tomto bodě zkontrolovat kvalitu provedení. Konstrukce by měla umožnit odtok srážkové vody, protože její zachycování v prostorách rámu může vést k poškozování postranic. Tyto postranice nejsou úplně vhodné k dopravě například těžkých stavebních materiálů s kameny – mohou se poškodit a následně vnikající voda dílo zkázy dokoná.*
Více informací v týdeníku Zemědělec č. 29.