V průběhu Tiskových dnů Case IH, pořádaných nedaleko rakouského hlavního města, bylo připraveno samostatné stanoviště s traktory Magnum AFS Connect v různých agregacích. Odvážnější zástupci tisku měli možnost usednout do nového kokpitu těchto velkých traktorů, a vyzkoušet si jejich řízení. A to nejen na poli s kypřičem či se secím strojem, který měl záběr devíti metrů. Také například v dopravě, kdy byl Magnum AFS Connect agregován s velkým třínápravovým přívěsem Brantner. Po polní cestě bylo možné v okolním kopcovitém terénu urazit několik kilometrů.
Při prezentaci předchozího dne jsem se seznámil s funkcemi základních ovladačů na nové loketní opěrce i nové páce Multicontroller. Krátký pohled na nový monitor na A sloupku mi prozradil, že traktor je vybavený plynulou převodovkou CVX. Díky automatickému fungování je to pro dopravu ideální volba. V jednotlivých rozsazích byla již maximální rychlost nastavená. Vymezená trať měla několik pravoúhlých zatáček a z poloviny byla tvořena panely, takže postačovala snížená rychlost.
S prázdným přívěsem si silný traktor poradil hravě, po rozjetí elektronika automaticky snížila otáčky motoru na 1400/min přesto, že jsme šplhali do kopce. V nadcházející zatáčce jsem ocenil velmi dobrý výhled na přední kola. Zrychlování a zpomalování pomocí pojezdového pedálu je pohodlné. Na úseku s panelovým povrchem jsem zase ocenil nové semiaktivní odpružení kabiny, z níž se na pneumaticky odpružené sedadlo řidiče přenášely jen slabé rázy. Díky tomu lze také přesněji pracovat s jednotlivými ovladači. Vynikající přehled o všech důležitých veličinách v průběhu jízdy poskytoval nový barevný terminál na A sloupku.
Více informací v týdeníku Zemědělec.