16.10.2019 | 10:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Podvozek, konstruovaný pro rychlost a pohodlí

Traktory JCB Fastrac dokážou dobře přenášet na půdu výkon svého šestiválcového motoru Agco Power. A to díky velkým kolům vpředu a příznivému rozložení hmotnosti na nápravy. Obě nápravy mají nově vyvinuté nezávislé odpružení s automatickým vyrovnáváním, vhodně kombinované se stabilizátory.

V pístnicích odpružení je samočinně zvýšen tlak, pokud je k traktoru připojeno například nesené nářadí, aby dráha odpružení a světlá výška zůstaly na konstantní úrovni. Ve výbavě s volitelným aktivním odpružením je možné povelem z kabiny světlou výšku snížit, čímž lze k traktoru lépe připojit či zase odpojit různé příslušenství – například nádrž neseného postřikovače v nástavbovém prostoru za kabinou či zásobník na minerální hnojivo nebo osivo. Dovolují to dvojčinné pístnice odpružení.

Nový podvozek Fastracu má vyšší tuhost. Zúžením v důležitých místech se dosahuje většího úhlu rejdu a snížení poloměru otáčení. JCB Fastrac má řiditelná všechna kola v pěti režimech, z nichž lze kterýkoli režim kdykoli aktivovat. Při práci s taženými rozmetadly anebo postřikovači se nejčastěji využívá režim zpoždění, kdy se řízení zadních kol připojí až od určitého úhlu natočení předních kol.

Šikovný řidič si může do systému souvraťové automatiky nastavit jako jeden z kroků to, že se při otáčení na souvratích aktivuje proporcionální režim řízení – všechna kola se natáčí společně a traktor se obrátí i na malém prostoru. Po najetí do další souběžné jízdy je opět aktivován původní režim řízení se zpožděním. Kromě toho si řidič může měnit počet otáček volantu, potřebných k přetočení kol od jedné krajní polohy ke druhé.*

Více informací v týdeníku Zemědělec.

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down